Multiplex dat gegarandeerd watervast is.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
618
144
Oss
Overigens met sealer krijg je randen wel dicht of afgesloten maar door coating komt wel vocht. Bij betonplex word met bevestiging juist rekening gehouden met werking van plaat. Elk hout of plaat neemt vocht op met zwelling tot gevolg

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
945
208
Stiens
Als ik het goed begrijp wil je de vijverrand netjes afwerken; met steen wellicht een idee?

Bekijk bijlage 165029Bekijk bijlage 165030
Ook, @boertje125 en @BraveHendrik
Ik ken deze en andere afbeeldingen. Ik had zoiets moeten doen toen ik begon aan de vijver. Zou nu niet weten hoe ik dit moet doen. Buiten de huidige rand is er nu te weinig folie. Binnen de rand te weinig grond. Mijn vijvers zijn dieper dan wat je hier ziet dus grond aanbrengen over geringe breedte levert geen stabiele ondergrond.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
945
208
Stiens
Trespa trekt krom onder bepaalde omstandigheden.
Het is wel watervast maar niet porieloos waardoor het kan trekken .
Ik zo dan eens gaan neuzen of je een stuk Hi-Macs ( acrylaat ) oid kunt vinden,dit is
porieloos en trekt niet,mits dik genoeg.
Kijk eens bij interieurbouwers in de buurt die rest stukken hebben ,soms willen
ze daar wel van af voor een vriendelijk prijsje.
Thuis heb ik diverse dingen van Hi-Macs,oa en douchebak,keukenblad,wastafel en wat
kleinere dingen.
Zeer tevreden over het materiaal,bewerkelijk,maar altijd een mooi resultaat.
Hoe bewerk je dit dan?

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.539
603
Ook, @boertje125 en @BraveHendrik
Ik ken deze en andere afbeeldingen. Ik had zoiets moeten doen toen ik begon aan de vijver. Zou nu niet weten hoe ik dit moet doen. Buiten de huidige rand is er nu te weinig folie. Binnen de rand te weinig grond. Mijn vijvers zijn dieper dan wat je hier ziet dus grond aanbrengen over geringe breedte levert geen stabiele ondergrond.
Hoe is de doorsnede van jouw rand dan?
Ik ging er vanuit dat je folie nu ook onder die stenen zat

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.316
838
‘s-Hertogenbosch
Heb voor jaren terug bij de gamma een rol grijze kunststof van 4-5 mm dik gekocht en hier diverse randjes gemaakt om split uit een perk te houden… is eenvoudig te zagen met decoupeerzaag en aan een dun piketpaaltje op te hangen. Hier kun je ook organische vormen maken en als je er toch folie overheen wilt doen zie je het toch niet.
Piketpaaltje kun je ook vervangen voor een aluminium kokertje waar je tegenaan schroeft

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
945
208
Stiens
Hoe is de doorsnede van jouw rand dan?
Ik ging er vanuit dat je folie nu ook onder die stenen zat
Ah, ok. Je ziet de losse betonklinkers die daar liggen. Dat was ooit een flauwe poging om de rand een beetje in tact te houden. Daaronder zit soms wel en soms geen folie.

Hoewel het natuurlijk fijn is dat er wordt meegedacht, past het onderwerp eendenvijver hier eigenlijk niet. Van mij mag het wel maar om terug te komen op het topic . . . Mijn idee was om speels vlondertjes over de rand te laten komen en zo de rand weg te werken. Zo kwam ik op mijn vraag over werkelijk watervast mpx.

(Ik heb het, toen ik de vijvers uitgroef, gewoon niet goed aangepakt. Nu zoek ik naar de eenvoudigste / goedkoopste manier om de boel te verbeteren. Nogmaals dat onderwerp hoort hier eigenlijk niet thuis.)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.