Soms loop je al tijden met een idee rond en heb je alleen een klein zetje nodig. Een gewaardeerd forumlid had wat knallende houtsoorten nodig voor een mozai voor zijn zoontje. Dit kon natuurlijk geregeld worden. Tijdens het verpakken van het hout viel het kwartje : Een mozaiek kistje!!!
Ik had nog wat esdoorn 5 en 9 mm liggen. Ik heb wat wenge,padoek,purperhart en pau amarello gezaagd en geschaafd tot 5mm. Toen begon het feest. De eigenlijke kist is gemaakt van esdoorn. Op de zijkanten heb ik 5mm esdoorn geplakt waaruit ik een venster gezaagd had. Dit venster werd weer opgevuld met andere houtsoorten. De bovenzijde had al een "verdieping" dus dat scheelde alweer.
Het zaagwerk voor de stukjes heb ik gedaan op een figuurzaagmachine die ik kon lenen. (leuk speelgoed!!)
Mozaikbox Wenge/Pau Amarello
Afwerking: walnootolie,gevolgd door 3 lagen DanishOil
Houtsoorten : esdoorn,wenge,pau amarello
Binnenwerk : MDF met fluweel
Er volgt nog een 2e poging met meer houtsoorten!!
Attached files

Ik had nog wat esdoorn 5 en 9 mm liggen. Ik heb wat wenge,padoek,purperhart en pau amarello gezaagd en geschaafd tot 5mm. Toen begon het feest. De eigenlijke kist is gemaakt van esdoorn. Op de zijkanten heb ik 5mm esdoorn geplakt waaruit ik een venster gezaagd had. Dit venster werd weer opgevuld met andere houtsoorten. De bovenzijde had al een "verdieping" dus dat scheelde alweer.
Het zaagwerk voor de stukjes heb ik gedaan op een figuurzaagmachine die ik kon lenen. (leuk speelgoed!!)
Mozaikbox Wenge/Pau Amarello
Afwerking: walnootolie,gevolgd door 3 lagen DanishOil
Houtsoorten : esdoorn,wenge,pau amarello
Binnenwerk : MDF met fluweel
Er volgt nog een 2e poging met meer houtsoorten!!
Attached files