Mooie manier van stofvrij zagen.

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik kijk de laatste tijd regelmatig filmpjes van houtzagen in het buitenland. Japan, Indonesië enz. Prachtig om te zien hoe de mooiste bomen hun geheimen prijsgeven .

Vandaag kwam ik dit filmpje tegen. Geen bijzonder hout om te zien, maar de wijze van stofvrij zagen is opmerkelijk.

 
  • Geweldig
Waarderingen: Henk H

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.769
984
Omgeving Eindhoven
Veiligheid is ook maar relatief, en kan soms ook desastreus uitpakken.
Laatst het verhaal gehoord van iemand die vanuit haar werk altijd met veiligheidsschoenen loopt, en deze toevallig ook aan had toen ze een rondje met de hond (labrador) ging lopen. Hond sprong enthousiast tegen haar op, haar lijf draaide weg maar door het goede groffe profiel bleven haar schoenen vast staan… Beide enkels gebroken ☹️
Waarschijnlijk met gympen was ze gewoon omgevallen en was er verder niets aan de hand geweest.

Maar toegegeven, in dit filmpje wordt er flink gespot met wat wij veilig werken noemen, al is het denk ik daar heel normaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.