M'n eerste Youtube video

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Heb het even snel zonder geluid "doorgebladerd". Mooie schommel geworden, het concept met de opvulstukken in het achterhoofd opgeslagen ;)

Ik begin het kijken van een film altijd met het kijken naar de tijd. Ik vind 8min. voor het maken van een product eigenlijk te lang. Is een beetje ongefundeerd, maar toch de tip: probeer het zo kort mogelijk te houden.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Hallo Maurice,

Ik heb nog een vraag: je zaagt en schaaft eerst een blok van ca. 90cm om er vervolgens de helft weer af te zagen.
Heb je dat bewust gedaan om nog een schommel te maken of is de rest 'afval'?

Overigens dacht ik eerst: pfoe 8 minuten, maar uiteindelijk bleek het zo voorbij te zijn. Ik vond dit filmpje niet langdradig worden.
Ik heb ook filmpjes gezien waar 3 minuten al veel te lang bij was. :rolleyes:

Grts, Raymond
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Heb het even snel zonder geluid "doorgebladerd". Mooie schommel geworden, het concept met de opvulstukken in het achterhoofd opgeslagen ;)

Ik begin het kijken van een film altijd met het kijken naar de tijd. Ik vind 8min. voor het maken van een product eigenlijk te lang. Is een beetje ongefundeerd, maar toch de tip: probeer het zo kort mogelijk te houden.

Ik ben het met je oneens. Misschien is het voor een doorgewinterde houtbewerker gesnedenkoek, maar voor mij, waren de 8 minuten zo voorbij. Als het allemaal zo kort moet blijven, dan heeft het ook weinig nut om er een video van te maken. Dan kan er net zo goed een aantal afbeeldingen online gezet worden.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Te gek Bijtel SunRayes en Traveler!

Interessante observaties. Ik kan me Bijtels puntje best voorstellen en heb hier ook enigszins rekening mee gehouden. M'n streven was om de video onder tien minuten willen houden. Heb op het eind van de video het een en ander aan verbale communicatie eraf gesneden. Wel heb ik, een simpel werkstuk, stap voor stap in beeld willen brengen zonder dat het langdradig word. Het filmen was natuurlijk gewoon voor mn eigen plezier, en dat heb ik ar aan beleeft ook! Leuk ook Travelers reactie te lezen omdat ik ook zijn (of haar..? dat weten we eigenlijk nooit hé, met al onze verduisterende namen lol) perspectief geprobeerd heb in acht te nemen. Ach tje, tv is net zo, wat de een leuk vind vind de ander niks.

Met een Groet,
Maurice… de Botte Bijl ;-)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Het is inderdaad erg persoonlijk. Ik heb me op diverse houtbewerkers geabonneerd op youtube, maar sommige er weer afgegooid omdat ik ze te langdradig vind ;) Sommigen hebben bij elke film al een intro van >20sec. :confused:

Het is in het algemeen interessant om te zien hoe je iets maakt, maar de dingen die iedereen wel weet kan je weglaten. Denk aan (niet specifiek uit jouw film) instellingen, hout pakken, opruimen, herhalingen, enz.

Ik waardeer uiteraard wel dat je de moeite neemt om er een film van te maken en deze te delen!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Voor mij kan het niet lang genoeg duren met kijken naar iemand die op zijn gemak iets maakt.
Dus kom maar op met die filmpjes. (en wat een mooie werkplaats)
Mvg.:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.