Mirka Deros speling op de hele motor

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Helaas buiten de garantie dus zelf op zoek naar het probleem. De hele motor heeft speling in de behuizing. Dacht in eerste instantie dat de backpad los zat en de speling veroorzaakte, die vervolgens vastgezet maar merkte toen dat de hele motor incl. backpad speling heeft. Bekend probleem? En weet iemand hoe je de motor uit de behuizing kunt laten zakken?
Heb hem helemaal uit elkaar behalve de motor.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Misschien dat een exploded view jou meer helpt. Ik weet niet of dit op de site van Mirka staat.
Je zou eventueel ook direct contact met hun kunnen leggen. Laat je wel goed informeren voordat er onverwachte kosten aan verbonden zijn.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Misschien dat een exploded view jou meer helpt. Ik weet niet of dit op de site van Mirka staat.
Je zou eventueel ook direct contact met hun kunnen leggen. Laat je wel goed informeren voordat er onverwachte kosten aan verbonden zijn.
De exploded view levert geen zichtbare boutjes op. Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper en deze meldt dat de motor verlijmt is en er dus niet zomaar uit kan.
De lijm heeft dus gefaald in mijn geval.

Eerlijk gezegd nogal flabbergasted dat de motor van een schuurmachine van 500 euro gelijmd is en dit na 3 jaar kan falen. Foei Mirka.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik lees dat helaas vaker dan me lief is Harold.

Ik vind het een supermooie machine en de techniek erachter is super.

Levensduur en batchkwaliteit schijnen nogal een dingetje te zijn.
Sommigen doen er al jaren mee zonder een hick-up.....(voor mij teveel) anderen hebben alleen maar problemen.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Persoonlijk merk ik dat mijn Deros meer geluid lijkt(!) te produceren dan voordien. Werkt niet bepaald geruststellend wat ik hier allemaal lees :unsure:
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Ik heb laatst ook voor de keuze gestaan: een Festool Rotex of een Mirka.
Na een avond googlen kwam ik inderdaad ook veel van dit soort verhalen tegen over de Mirka en ben mede daarom voor de Rotex gegaan...
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Het ding is, wanneer je gaat zoeken ga je vrijwel alleen maar negatieve ervaringen vinden. Positieve ervaringen worden veel minder snel uitgebreid weggeschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Heb het gefixed, machine loopt weer als nieuw.

De zogenaamde fan verwijdert en dan heb je toegang tot de motor. Heb deze dusdanig aangedrukt dat de speling er uit was en vervolgens wat epoxylijm in de oude lijmnaad laten lopen. Zit weer muurvast nu.

Mijn probleem kwam denk ik omdat ik hem de laatste tijd een paar keer flink heb laten stuiteren. Dat vinden ze op den duur schijnbaar dus niet zo leuk.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Het ding is, wanneer je gaat zoeken ga je vrijwel alleen maar negatieve ervaringen vinden. Positieve ervaringen worden veel minder snel uitgebreid weggeschreven.
Inderdaad. Sterker nog, ik heb me rot gezocht naar mijn probleem op internet en heb het welgeteld slechts 1 keer gevonden bij een oude Ceros.
Er bestaan ook geen disassembly filmpjes van de Deros op Youtube.
Een probleemapparaat is het dus zeker niet.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Hmm, ik lees dit nu pas, heb net een deros besteld :-/

Afbestellen of aankijken? Twijfel...
Gewoon kopen. Zoals ik zei kwam mijn probleem waarschijnlijk doordat hij een paar keer flink is gevallen op een betonnen vloer, en ik heb het inmiddels gefixed. Hij loopt weer als nieuw.
Ik gebruik hem al 3,5 jaar vrijwel dagelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.921
846
Oss
Dan kun je zeker niet beweren dat het een slechte machine is, maar ja als je wilt stuiteren kun je beter een bal gebruiken :cool: :giggle:
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Harold......heb jij de 3mm of de 5 mm versie.

Ik heb een Rotex voor het grove werk.......ik zit nog steeds aan een mirka te denken van 3mm voor het fijnere werk.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Harold......heb jij de 3mm of de 5 mm versie.

Ik heb een Rotex voor het grove werk.......ik zit nog steeds aan een mirka te denken van 3mm voor het fijnere werk.
Heb de 5mm versie. Ik gebruik 'm zelfs voor de één na laatste stap in polijstwerk voor 2K blanke lakken (met 3M Trizac p3000 schijven), dus ik begrijp zelf de 3mm versie niet zo.
De 5mm is extreem allround. De 3mm is alleen maar trager.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.