Mijn nieuwe werkplaats / Felder Kelder/ Cave + Even voorstellen

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Zucht, wat een mooie werkplaats...

Maar ik ben heel blij met mijn blokhutje hoor!

Waar komt het handgereedschapshoekje?
 

Mac

Actieve deelnemer
Ja, het is een mooie plek en ik ben er ook erg blij mee. Ik hoop er vele lange uren door te kunnen brengen. Ik ben eigenlijk heel ( blij ) verbaasd dat veel mensen laten weten dat ze dit zo'n mooie plek vinden; het is tenslotte slechts een kelder met te weining licht. Ik hoop daar met de juiste verlichting nog wat aan te kunnen doen. Maar de vloer is inderdaad wel erg mooi....

Het handgereedschaphoekje:

Tja, eigenlijk kwam de zaagtafel te vroeg, in die zin dat mijn planning anders was. Ik moet zelfs nog elektra aansluiten zodat ik de machine kan gebruiken. Dat gaat in Juni gebeuren daar ik gisteren al mijn "oude " machines heb verkocht. Ook dat ging sneller dan verwacht. Door het gewicht van de zaag en de lengte van de roltfafel kan deze eigenlijk ( denk ik nu ) maar op een plek staan, en daar staat 'ie nu. Ik moet dus mijn oorspronkelijke plan voor inrichting loslaten en om de vaste gegevens heen werken

Hier is mijn gereedschaps kast, die staat op de enige plek in de cave waar hij past qua hoogte en is dus ook redelijk bepalend. Het is mijn bedoeling daaromheen en bij de poort naar buiten toe schaafbanken te zetten
DSCN1618.jpg

Ik heb een kleine schaafbank van 150 cm en die heeft een dubbele rij met bankhaken. Eigenlijk misplaats op zo'n korte schaafbank maar heel makkelijk voor het opspannen van werkstukken. ( hier met een moxon vise erop) en nog een van 220 cm maar die staat nog in DK. Ook heb ik alle onderdelen om een Roubo te bouwen, maar daar heb ik voorlopig nog geen tijd voor. Er komt dus geen speciaal hoekje, maar verspreid over het geheel. Ik moet nog zien waar wat het makkelijkste werkt.

DSCN1617.jpg

@Seek, Ik heb jouw blog bekeken en zie ik daar een moving fillister en winding sticks van Phil??
 
Laatst bewerkt:

Mac

Actieve deelnemer
Op verzoek van Seek nog een plaatje van de handgereedschap hoekjes.

De vlakvandikte is toch een Hammer geworden; A3 - 41 met silent cutterblock ( die spiraal as ) en langgatboor.

Hier de schaafbank:

schaafbank.jpg

En hier de gereedschapskast. Die moet nog verder in- en opgeruimd worden.

kast.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gaaf...
Maar logeren in jullie B&B lijkt me voor de forummers hier niet zo verstandig, dan is vrouwlief waarschijnlijk steeds op zoek naar het mannetje die dan in/om de felder-cave hangt :)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Zo dat is een heel mooi keldertje! Ik vind die kast prachtig zo. In mijn man-cave staat gewoon zo'n witte spaanplaat afbraakkast. En een mooie verzameling gereedschap, en een mooie werkbank en een super ambiance. Call me envious! Misschien toch eens nadenken over emigreren....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.