Na lang op het forum rondgekeken te hebben en na advies gevraagd te hebben, dacht ik, leuk om even te laten weten dat ik een lintzaag heb gekocht. Ondertussen ook wat foto's gemaakt van het afstellen, en natuurlijk ben ik altijd benieuwd naar tips en adviezen!
De zaag

Beetje stoffig

Van binnen

Geen optimale afstelling door de verkoper

De bovengeleider is flink ingevreten

En onder... Lijkt me niet de bedoeling

De lagers bespoten met WD-40, ze rollen weer maar niet van harte. De blokjes onder en boven zo afgesteld dat ze net het lint raken

Maar onder en boven lijkt het alsof de blokjes als geheel wat te ver naar buiten staan (naar rechts)

Is dit acceptabel, of moet / kan ik daar wat aan doen. Ik vraag me ook af of bovenstaande lagers op de goede plek zitten? Boven dacht ik wel, een mm achter het blad. Onder aan de zijkant er tegen aan. En als het lukt hieronder een filmpje van de loop. Het geheel schud behoorlijk.
*filmpje lukte niet*
Oja, zaag loopt mooi over het midden van het bovenste wiel.
De zaag

Beetje stoffig

Van binnen

Geen optimale afstelling door de verkoper

De bovengeleider is flink ingevreten

En onder... Lijkt me niet de bedoeling

De lagers bespoten met WD-40, ze rollen weer maar niet van harte. De blokjes onder en boven zo afgesteld dat ze net het lint raken

Maar onder en boven lijkt het alsof de blokjes als geheel wat te ver naar buiten staan (naar rechts)

Is dit acceptabel, of moet / kan ik daar wat aan doen. Ik vraag me ook af of bovenstaande lagers op de goede plek zitten? Boven dacht ik wel, een mm achter het blad. Onder aan de zijkant er tegen aan. En als het lukt hieronder een filmpje van de loop. Het geheel schud behoorlijk.
*filmpje lukte niet*
Oja, zaag loopt mooi over het midden van het bovenste wiel.