Beste houtbewerkers,
Ik wil me vooral baseren op het boek van Toshio Odate en stap voor stap de basis leggen. Dat betekent dat ik ga starten met een paar lage schraagjes, een gereedschapsmuur van latwerk en een schaafbalk – voor zover mijn beperkte ruimte dit toelaat.
Om te beginnen alvast een paar foto’s van hoe de ruimte er nu uitziet. Het is allemaal nog erg basic, maar zo krijgen jullie meteen een beeld van de beginsituatie. Vanaf hier wil ik stap voor stap de werkplaats opbouwen.

INLEIDING
Na enkele jaren stil lid te zijn van dit forum leek het me hoog tijd om zelf eens wat bij te dragen. Ik ben een complete beginner op het vlak van fijne houtbewerking, en nog meer op het gebied van de Japanse traditie. Toch heeft precies dát me enorm geïnspireerd om een eigen klein werkhoekje in te richten: “mijn kleine Japanse werkplaats”.Ik wil me vooral baseren op het boek van Toshio Odate en stap voor stap de basis leggen. Dat betekent dat ik ga starten met een paar lage schraagjes, een gereedschapsmuur van latwerk en een schaafbalk – voor zover mijn beperkte ruimte dit toelaat.
Om te beginnen alvast een paar foto’s van hoe de ruimte er nu uitziet. Het is allemaal nog erg basic, maar zo krijgen jullie meteen een beeld van de beginsituatie. Vanaf hier wil ik stap voor stap de werkplaats opbouwen.