Midi II draaibank

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
55
3
Holten
Goedendag,

Een aantal jaren geleden ben ik uit nieuwsgierigheid begonnen met houtdraaien en omdat ik het nog niet wist of ik het wel leuk zou vinden een goedkope HBM variabele draaibank gekocht, zodat als ik het niet leuk zou vinden er qua geld nog geen man overboord was.

Inmiddels een verhuizing later en een échte werkplaats rijker wil ik nu een "echte" draaibank aanschaffen. Wel een tafelmodel, omdat ik toch alleen maar kleine werkstukjes maak zoals potjes, pennen en dergelijke. Nu is mijn oog gevallen op de Midi II. Er zijn eigenlijk weinig gebruikservaringen te vinden over deze bank, wél over zijn voorganger, de 350 FU. Is er iemand die de Midi II in bezit heeft en mij kan vertellen hoe de ervaringen op deze bank zijn?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Renger

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
512
119
Omg. Eindhoven
Ik heb pas een Midi 2 en ik ben er ontzettend blij mee. Het draait zo lekker rustig en stabiel.

Tot nu toe heb ik enkele simpele dingen gemaakt, maar echt totaal geen spijt van de aankoop.

Mijn eerste twijfel was tussen een RP DML320 en de Midi 2.
Toen begon ik te twijfelen of ik niet beter meteen een Midi Pro kon kopen, vanwege de verstelbare kop voor grotere zaken. Echter heb ik sowieso een verlenging van de bank nodig, en alles bij elkaar opgeteld was de meerprijs best groot tegenover een Midi 2. Eerlijk gezegd maak ik niet vaak grote dingen, en super grote schalen maak ik al helemaal niet. Dus ik kon het prijverschil mezelf niet uitleggen.

Maar dat is een afweging die voor iedereen anders is.

avos

Post veel
10 nov 2008
792
126
omg Haarlem
Ik heb er eentje in bezit. Ik kan alleen maar zeggen dat het echt een super draaibank is. Hij is krachtig genoeg om ook wat grotere schaaltjes te draaien. Draait verder heerlijk stil en precies.
Je hebt tegenwoordig ook de Pro versie, dan kun je zelfs de kop nog draaien. Maar dat mis ik niet. Je zal moeten zorgen voor een goed stevig onderstel. Ik heb er een kastje voor gemaakt, waar dan al mijn draaispulletjes weer inzitten. Ik heb trouwens wel de bedverlenging. Als je eens een deegroller ofzo wil maken is dat wel erg prettig.

Kortom, kan je deze draaibank alleen maar aanbevelen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.