Metalen blad schoonmaken

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Hoi,

Ik heb een zaagtafeltje die ik eens schoon heb gemaakt met wd40 en wat staalwol.
Hij is mooi schoon, maar nu krijg ik telkens vlekken op m'n hout.

Je schuurt het er zo af, maar toch wel fijn als het niet meer gebeurt.

Hoe krijg ik het weer schoon zodat ik geen vlekken meer krijg?
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Helaas, het heeft niet echt gewerkt
Mijn excuses , ik had het duidelijker moeten verwoorden en beter moeten lezen, ik bedoelde niet het hout met wasbenzine maar het metalen zaagtafeltje met wasbenzine ontdoen van de wd40 residu, zodat de volgende planken/balken het niet meer hebben
 

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Mijn excuses , ik had het duidelijker moeten verwoorden en beter moeten lezen, ik bedoelde niet het hout met wasbenzine maar het metalen zaagtafeltje met wasbenzine ontdoen van de wd40 residu, zodat de volgende planken/balken het niet meer hebben

Ja dat had ik ook zo gedaan.
De doek was wel behoorlijk vies, maar het hout wordt ook nog steeds vies zoals je ziet.

Silbergleit (of kelfort houtgliss) heb ik niet. Als het echt werkt wel ik het best kopen maar ik twijfel.
 

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
Afwasmiddel bevat siliconen. Of je daar last van krijgt weet ik niet, maar i, noem het toch maar even.
Voor het schoonmaken van houtwerk dat geverfd gaat worden zijn speciale reinigers zonder siliconen op de markt, zoals st Marc.
Om verwarring te voorkomen, ik ga het hout niet schoonmaken. Dat schuur ik wel even.

Ik wil de tafel schoonmaken, zodat het geen vlekken meer geeft aan het hout
 

Peter87

Nieuw lid
20 feb 2020
19
5
Is het aluminium blad?
Is het dan niet zo dat je nu dus een volledig blank blad hebt wat dus gaat oxideren?
En die oxidatie zwart of donker grijs afgeeft?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
Om verwarring te voorkomen, ik ga het hout niet schoonmaken. Dat schuur ik wel even.

Ik wil de tafel schoonmaken, zodat het geen vlekken meer geeft aan het hout
Dat heb ik ook zo begrepen hoor, maar alles wat je op de tafel smeert komt ook in meer of mindere mate op het hout dat je daarop verwerkt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.