metabo kgs 216

Friko

Nieuw lid
12 dec 2020
6
1
Als ik mijn afkortzaag metabo 216 exact afstel op een zuivere haakse zaagsnede, klopt de 45 graden niet.Bij het maken van een lijst heb ik een kier.
Als ik de fens wat corrigeer klopt de 45 graden maar de 90 graden niet meer. Is dit op te lossen of heeft dit met de kwaliteit van de machine te maken.
 

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
79
23
België, Limburg
Ik had de KGS 216M en dezelfde problemen. Je kan dit ook niet apart van elkaar instellen en het zit in de tafel en niet in een los onderdeel dus niet veel aan te doen. Mijn oplossing was t ding te dumpen en voor een bosch gaan. Gezien de Metabo €150 was is mijn conclusie: goedkoop omwille van made in China en slechte QC, tegen mijn verwachtingen van metabo in. Dacht dat t gewoon een einde reeks ding was. De houvast wat erbij zit lijkt in theorie heel leuk maar slipte heel snel over de draad, dus ook gewoon belabberd.

De Bosch heb ik te weinig gebruikt om er veel over te zeggen, maar toch: ik moet aan mijn techniek werk om flex te vermijden en de snelheidsregelaar (€20) heeft t na een jaartje opgegeven met als resultaat dat die zowat stil viel. Knaagt me elke keer als ik ergens een Kapex zie voorbij komen :oops:
 

Friko

Nieuw lid
12 dec 2020
6
1
wat is dan een goede afkortzaag die zowel haaks als verstek zuiver doet buiten de festool.
ik ben zelf nogal fan van makita maar ik heb geen idee hoe goed hun afkortzagen zijn, hoe nauwkeurig
 

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
79
23
België, Limburg
Met mijn Bosch is het waarschijnlijk mijn techniek die wat te wensen over laat. 90 en 45 zijn gewoon correct, eens afgesteld.

Makita hebben/hadden ook een aantal zagen waarbij de stangen naar de voorzijde staan zodat je er geen ruimte achter nodig hebt. Hikoki/metabo heeft zo ook een model en Bosch heeft dit opgelost met een heel andere constructie dat ik zo vanbuiten weet.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
wat is dan een goede afkortzaag die zowel haaks als verstek zuiver doet buiten de festool.
ik ben zelf nogal fan van makita maar ik heb geen idee hoe goed hun afkortzagen zijn, hoe nauwkeurig
Heb zelf een Makita LS0714, gebruikt gekocht en is al een aantal jaren oud. En die is en blijft nauwkeurig.
Begrijp dat de goedkoopste Makita’s ook niet altijd geweldig zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.