Metabo BAS 261

Harryzoveel

Nieuw lid
23 nov 2012
11
1
Ik kan niet goed uit de voeten met mijn vrij nieuwe Metabo BAS261 lintzaag. Ik heb hem naar eer en geweten afgesteld (geleide lagers en zaagspanning) maar het blijft moeizaam om er mee te zagen. Als ik met de nerf (naaldhout) mee wil zagen, wil het zaagblad de nerf volgen. Ik vraag me af wat ik fout doe of gaat.
Heeft een van jullie daar ervaring mee of een idee over?

Harry

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.873
1.054
Moordrecht
Originele lint? Klinkt alsof je lint niet scherp is. Dan kan je stellen wat je wil, zonder goed resultaat.. Lintzaagopmaat heeft goede kwaliteit voor een redelijke prijs

Harryzoveel

Nieuw lid
23 nov 2012
11
1
Originele lint? Klinkt alsof je lint niet scherp is. Dan kan je stellen wat je wil, zonder goed resultaat.. Lintzaagopmaat heeft goede kwaliteit voor een redelijke prijs
Ja, originele lint. Dat zou dan geen best lint zijn, want ik heb dit probleem vanaf aankoop. Ik ga een ander lint aanschaffen.
Dank voor je reactie

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.754
1.113
‘s-Hertogenbosch
Vaak worden machines geleverd met een lint waar je niet al teveel van moet verwachten, een nieuw lint doet vaak wonderen.
Idd afstellen van je lint op je machine is een dingetje, als je lint te ver op het bovenste wiel loopt ( de tanden op het rubber) gaat de zetting naar z’n grootje en begint alles te driften. Als je vertanding te fijn is en je lint te smal zal het snel warm worden waardoor je het meer spanning moet geven en dat het dan net is of het lint insnoert……
Heb zelf alleen nog maar record power linten gehad en elke keer als ik in Arnhem kom neem ik een nieuw lintje mee….. één a twee linten per jaar is te overzien ( vind ik) .
Dit komt voornamelijk omdat ik alleen maar fysiek koop en niks online dus…… en alleen maar hobbymatig gebruik.
Dit zijn mijn ervaringen, misschien dat iemand anders hier z’n ervaringen ook kan delen

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.