Metaal draaibank.

Chilm

Nieuw lid
21 jun 2021
6
0
Hilversum
Hi allen,

leuk om gebruik te kunnen maken van jullie forum expertise.
Ik heb geen hout draaibank maar een metaal draaibank, een heel verschil maar met erg veel raakvlakken natuurlijk.Heb mij aangemeld om gebruik te kunnen maken van julliekennis betreffende onderdelen en de aanschaf daar van.

Ik ben op zoek naar een 3 flens getrapte poelie met een asgat van 13 mm met spie.
De buitenste flens heeft een diameter van 110 mm. foto als voorbeeld (zie bijgevoegde foto).
Heeft iemand zoiets te koop of weet je een adres waar deze te koop zijn dan hoor ik het graag.
Kan namelijk niet echt een adres vinden op het web, heb al goed gezocht maar is het allemaal net niet, afijn... hulp en goede raad is welkom.

poelie.jpeg
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Wat ik ooit heb gedaan, is naar een machinehandel te gaan en daar tussen hun machines te zoeken waar de gewenste poelie op zat. Daarna dat betreffende onderdeel besteld. In mijn geval heb ik zo een lintzaagmachine gered van de milieustraat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Om te beginnen is het handig als je aangeeft voor wat voor type v riem de poelie moet zijn. Gat en spiebaan wordt je meestal geacht zelf te verzorgen. Zo even snel, Industrial products be Trapschijven aluminium.
 

Chilm

Nieuw lid
21 jun 2021
6
0
Hilversum
Hi dank voor de suggesties, bovenstaande websites heb ik allemaal al bezocht, vervelende is dat er niet altijd specs bij staan en ze niet voor de particulier zijn. Mijn hoop was eigenlijk dat 1 van jullie iets had liggen ter overname ;)
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Niet direct bij jou in de buurt, maar Kelders in Boxmeer (oud ijzerhandel/faillissementpartijen) heeft 3 hallen vol met dumpmaterialen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt er. Luchtcilinders, aluminium profielen en platen, houten platen. Bouten, moeren, schroeven, wielen, vrachtwagen zeil op rol, massief kunststof. Lagers, poelies, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel spul gaat gewoon per kilo. Ik weet wat ze zo'n beetje hebben liggen en haal er regelmatig spullen. Laatst 100% uittrekbare ladegeleiders voor een habbekrats.
Doe er je voordeel mee.

Groet Paul
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kan je niet 3 losse poelies stapelen? Je geeft niet echt informatie wat het nu voor poelies moeten zijn. En waar ze moeten komen. En een 4mm spiebaan kan je toch op je draaibank steken?
 

Chilm

Nieuw lid
21 jun 2021
6
0
Hilversum
Niet direct bij jou in de buurt, maar Kelders in Boxmeer (oud ijzerhandel/faillissementpartijen) heeft 3 hallen vol met dumpmaterialen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt er. Luchtcilinders, aluminium profielen en platen, houten platen. Bouten, moeren, schroeven, wielen, vrachtwagen zeil op rol, massief kunststof. Lagers, poelies, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel spul gaat gewoon per kilo. Ik weet wat ze zo'n beetje hebben liggen en haal er regelmatig spullen. Laatst 100% uittrekbare ladegeleiders voor een habbekrats.
Doe er je voordeel mee.

Groet Paul
Allen bedankt voor de input, ik ga het zo wel vinden denk ik. Reisje Boxmeer lijkt me nuttig, niet te veel geld meenemen. @paulus dank voor de tip =P
 

Chilm

Nieuw lid
21 jun 2021
6
0
Hilversum
Kan je niet 3 losse poelies stapelen? Je geeft niet echt informatie wat het nu voor poelies moeten zijn. En waar ze moeten komen. En een 4mm spiebaan kan je toch op je draaibank steken?
Grappig, kip ei verhaal want ik heb geen poelie en kan dus ook de draaibank nog niet gebruiken. En... een spiebaan op een draaibank steken? Daar heb je een freesbank voor nodig =P
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Probeer maar eens een spiebaan in een poelie te steken met een freesbank. Wat zit er nu op je draaibank? Een 3 traps poelie denk ik. Die nieuwe poelie met een gat van 13mm moet op je motortje . Lever wat meer informatie, de meeste mensen hier hebben geen krisallen bol.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Ik zie graag foto's van de draaibank
Een van de manieren om een begin te maken voor een spi baan is boren het gat in de poelie op vullen met
Een as of passende rondstaaf zo dat de boor niet weg loopt dan met een 4 kant vijl aan het werk kost wat
Tijd en moeite
Normaal heb je speciale gereedschap nodig voor spie banen steken , pas bussen met een u vorm er in
En passende bijtels en het beste een zware machiene, genoeg film te vinden op YT
 
  • Leuk
Waarderingen: Poortstuk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je zet je klauwplaat geblokkeerd, dan zet je een stuk rond staal in je bijtelhouder, met daar in een stukje toolbit, , geslepen op de maat van je spiebaan. Dan kan je zonder moeite een spiebaantje van 4 mm steken. gewoon met je langssupport. Brootsen heb je een pers voor nodig en een inzet van 13mm. Dat is geen din maat dus zelf maken of duur kopen. Voor een poelie is dat te duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poortstuk en klaas0639

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.