Met de kettingzaag houten plaat zagen.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
Mijn handcirkelzaag zit een niet al te scherp blad op.
Daar ergerde ik mij aan.
De goede oplossing is natuurlijk om er een scherp blad op te leggen, heb ik niet.
Ik wilde wel verder, toen schoot mij te binnen dat ik ook een elektrische kettingzaag heb.
Daar mee gezaagd, het resultaat viel heel niet tegen.
Zit alleen een stuurfoutje in aan het eind, omdat ik niet oplette.
Daarna balkjes afgekort en dat ging ook netjes recht en netjes rafelig

IMGP4888.jpg

IMGP4889.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP en Henk H

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
981
Omgeving Eindhoven
vind het wel een gedoe, mijn zaaglaarzen, zaagbroek, handschoenen, helm om een stukje plaat te zagen
En ook eerst naar buiten te moeten met alles ivm de uitlaatgassen (in mijn geval, maar TS heeft een elektrische zaag) en vervolgens de olieresten van het terras af te schrobben... :D
En om de volgende keer alsnog het blad van de cirkelzaag te moeten vervangen, want dat wordt niet vanzelf scherp helaas.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Unidek dakplaten gaan ook als een speer met een kettingzaag. Recht zagen krijg je al gauw gevoel voor. En een stuk leuker geprijsd dan een zwaardzaag . Waarom moet je handschoenen aan? Zo koud is het toch niet? En die helm kan ik ook niet zo snel plaatsen. Ik zou de plaat op de grond zagen, dan heeft een helm niet echt een meerwaarde. En zaaglaarzen en broek draag je die ook als je met een cirkelzaag bezig gaat?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Een zaagbroek en zaaglaarzen lijken mij meer iets voor iemand die in een bos moet werken, waar je geen controle over het te zagen materiaal hebt. Ik denk niet dat er bijvoorbeeld veel mensen zijn die met een kettingzaagje openhaard hout in een bok zagen, met de genoemde attributen. Zaag goed vasthouden, naast je lichaam zagen. en niet in de baan van de ketting gaan staan.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Een zaagbroek en zaaglaarzen lijken mij meer iets voor iemand die in een bos moet werken, waar je geen controle over het te zagen materiaal hebt. Ik denk niet dat er bijvoorbeeld veel mensen zijn die met een kettingzaagje openhaard hout in een bok zagen, met de genoemde attributen. Zaag goed vasthouden, naast je lichaam zagen. en niet in de baan van de ketting gaan staan.
Als je zo denkt zou ik als ik jou was de kettingzaag maar laten staan.... beter voor jezelf en je familie.....
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Als ik jullie allemaal zo hoor, zou ik al 20 jaar dood moeten zijn.
Dan heb je geluk en ben je misschien de gelukkige uitzondering die de regel bevestigd. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die het met die mentaliteit niet 20 jaar volgehouden hebben zonder schade. Ik zou het iedereen aanraden om goede PBM's te gebruiken.

Maar goed, uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen acties.
 
  • Leuk
Waarderingen: wmuller

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Een ieder moet voor zichzelf inschatten wat hij of zij wel of niet nodig vind. iedereen weet welke pbm er zijn en of die gebruikt moeten worden. Zelf zaag ik veel van de stapel zonder helm of gelaatscherm, wel doppen en broek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.