Messenblok maken

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
305
120
Zuid Holland
Hoi allemaal,

Naast spelen/klussen met hout heb ik nog een hobby (waar ik aanmerkelijk meer ervaring mee heb): Koken.
Fijne combinatie en hartstikke leuk om te doen. Ik ben nog bezig met revalideren in de revalidatiekliniek en heb daar 3x in de week een half uur of meer (beetje afhankelijk van het rooster) tijd om te klussen. Daarnaast natuurlijk thuis ook alle tijd. Dit topic om te laten zien wat ik doe maar wellicht ook om tips en ideeen te krijgen van jullie. Ik ben redelijke beginner, maar heb wel veel mooie spulletjes ingeslagen.


Mijn doel is een cloon te maken van dit apparaat. Hij is online te koop en ik wil hem graag maar vind hem te duur voor wat je krijgt.
Kai%20shun%20messenblok%20magnetisch%20DM0794%20met%20mes.jpg

Kai%20shun%20blok%20sfeer.jpg




Maar dan in walnotenhout (nou ja iets wat als walnoot verkocht wordt maar een of ander tropisch hout is, het is veel zwaarder en harder dan amerikaans walnoten volgens @Willempie . Ik noem het voor het gemak walnoot ). Voor het voetje en het metaal heb ik nog geen plan, ik heb met beide geen ervaring. Even langs een grafstenenboer voor de steen, en de klusbegeleiders in de kliniek voor het metaal (ze hebben ook een metaalhoek :) ) gaat denk ik helpen.


Ik heb geen origineel tot mijn beschikking en moet het doen van de foto's. Aan de andere kant wil ik ook niet per se een 100% cloon van dit ding maken. Ik denk dat de diepte ~350mm is, de hoogte aan de brede een dikke 200 en aan de korte zijde rond de 175 a 180. Als iemand exacte maten heeft houd ik mij aanbevolen.
Hoek van de onderrand toch de grond zal iets van 22 graden zijn lijkt mij.