Messen voor HBM vlak van diktebank 8"

Manette

Nieuw lid
26 dec 2019
13
3
Dag allen. Ik heb een HBM 8" vlak van dikte bank en de mesjes zijn aan vervanging toe. Als ik op de site van HBM kijk, zie ik dat ze niet op voorraad zijn. Ik heb gebeld, nog geen oplossing. Heeft iemand een tip over wat ik ipv de officiële messen kan gebruiken. Bizar, maar de HBM heeft daar geen antwoord op.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Dag allen. Ik heb een HBM 8" vlak van dikte bank en de mesjes zijn aan vervanging toe. Als ik op de site van HBM kijk, zie ik dat ze niet op voorraad zijn. Ik heb gebeld, nog geen oplossing. Heeft iemand een tip over wat ik ipv de officiële messen kan gebruiken. Bizar, maar de HBM heeft daar geen antwoord op.

Hoi Manette, mag ik vragen wat je van de hbm 8” vindt? Ik heb hem gisteren besteld. Ik wil hem zelf voor kleine projectjes gebruiken e.d. en verwacht er absoluut niet van dat ik lange planken van een knetterharde houtsoort er moeiteloos mee verwerkt maar ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. L.N had al een mooie review van de hbm 10“. Voor welke projecten gebruik jij jouw hbm 8” voornamelijk voor?

Met vriendelijke groet,

Boys
 

Manette

Nieuw lid
26 dec 2019
13
3
Hoi Manette, mag ik vragen wat je van de hbm 8” vindt? Ik heb hem gisteren besteld. Ik wil hem zelf voor kleine projectjes gebruiken e.d. en verwacht er absoluut niet van dat ik lange planken van een knetterharde houtsoort er moeiteloos mee verwerkt maar ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. L.N had al een mooie review van de hbm 10“. Voor welke projecten gebruik jij jouw hbm 8” voornamelijk voor?

Met vriendelijke groet,

Boys
Hoi, ik ben er zeer blij mee. Natuurlijk is het niet perfect, maar deze kon ik me veroorloven. Wat wel vervelend is, is dat de vandiktebank aan het begin en het eind teveel hout weghaalt, dat kan ik niet voorkomen. Ik heb verschillende soorten hout geprobeerd: sequoia , eik, beuk, vanalles.
Als ik geld kan verdienen met houtwerk zou ik zeker willen kijken naar een robuustere machine, maar voor nu: prima!
Helaas lukt het me niet om fotoos erbij te voegen, ze zijn blijkbaar te groot.
 

Manette

Nieuw lid
26 dec 2019
13
3
Dag allen. Ik heb een HBM 8" vlak van dikte bank en de mesjes zijn aan vervanging toe. Als ik op de site van HBM kijk, zie ik dat ze niet op voorraad zijn. Ik heb gebeld, nog geen oplossing. Heeft iemand een tip over wat ik ipv de officiële messen kan gebruiken. Bizar, maar de HBM heeft daar geen antwoord op.
....Ik had dit bericht eerder moeten posten: ik krijg vanmiddag het bericht dat de messen er weer zijn! In ieder geval: dank voor het meedenken, groetjes!
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Ik heb zeer goede ervaringen met MZS in Noordwijkerhout. Je stuurt je messen op, zij slijpen en sturen retour. Daarna ontvang je een factuur. Prima service en niet duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Manette

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Dag allen. Ik heb een HBM 8" vlak van dikte bank en de mesjes zijn aan vervanging toe. Als ik op de site van HBM kijk, zie ik dat ze niet op voorraad zijn. Ik heb gebeld, nog geen oplossing. Heeft iemand een tip over wat ik ipv de officiële messen kan gebruiken. Bizar, maar de HBM heeft daar geen antwoord op.

Ach, niet zo vreemd. Hier een HBM stofafzuiginstallatie, microfilter is aan vervanging toe. Hebben ze het al maanden niet. Onze vereniging heeft een cilinderschuurmachine aangeschaft. Wilden we er schuurpapier voor kopen. Hebben ze het niet. Verwijzen ze naar een ander. Blijkt dat schuurpapier niet goed blijft zitten omdat het kennelijk te dun is.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.