Wat kost een (2e hands) zaagklem zoal? Maakt het merk uit?
Die uit de USA worden meer gewaardeerd .
Geloof dat er verschillende afmetingen zijn klein een super groot.
Persoonlijk zie ik meer in de Japanse methode klem uit twee planken met een holte.
Maar voor het slijpen van zagen is wel wat meer nodig dan een klem, drie hoekige vijl, wat verf en onthouden hoeveel keer u over de tand ging.
Het slijpen en verbeteren van een Japanse zaag als voorbeeld

Glycol of koelvloeistof van die lekkere groene van vroegerIets geheel anders, ik heb een oude houten waterpas waar van de verticale nog top is, maar horizontale libel leeg is. Deze kan open en gevuld worden, maar doe je dat met water of is daar een alternatief voor i.v.m. met b.v. bevriezen?
(desnoods mit wodka, al heb ik daar eigenlijk wel een betere plek voor waardoor je ook waterpas kunt gaan.)
Bekijk bijlage 163265
Ik boor het hout weg met niet een van de beste boren, div. gaten boren en je zal ruimte krijgen.Bedankt voor de tips. Hoe krijg je de steel uit zo'n bijl? Ik zie niet hoe dat moet gaan, je krijgt van geen van beide kanten ruimte.
klinkt toch wel een beetje als wodka....Wat er nog in zat was leek erg op water en had geen geur. Maar het was zo weinig dat ik een bel had die bijna net zo lang was als het glas.
Er zitten 1 of 2 spijkers of klinken door de ijzers en de steel (zichtbaar op je eerste foto), die er uit halen, dan kan de steel er uit (zoals @John1969 ook al vermelde) Bij mij zit er een slotbout doorheenHoe krijg je de steel uit zo'n bijl? Ik zie niet hoe dat moet gaan, je krijgt van geen van beide kanten ruimte.