Meerdere Metabo 260 HC vlak en vandiktebanken via BVA

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hi! Bij BVA auction zijn een aantal Nieuwe Metabo HC 260 vandiktebanken in de “aanbieding”.
Normaal rond de 1200 euro, nu met btw en veilingkosten rond de 900 (mits er niet teveel geboden wordt).

Ik heb de eerste :), hopelijk geen “gekke dingen”, gedoe of wat dan ook.


Hopelijk is iemand ermee geholpen.

Groet!

HTBDTL
 
Laatst bewerkt:

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Ik vraag me altijd af hoe het zit met garantie. Het zijn nieuwe machines, maar als er iets mis is, hoef je bij BVA niet aan te kloppen voor garantie. Maar het is de verkoper die garantie moet geven.

Ik vraag me af hoe Metabo (of welke andere fabrikant) hiermee om gaat.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Dat gaan we hopelijk nooit uitvinden :). Heb zelf geen eerdere ervaring met BVA en ik meen dat je gewoon fabrieksgarantie hebt in geval van een nieuw apparaat.

De factuur is binnen, zal af en toe wat posten over de bevindingen met BVA.

Groet!

HTBDTL.
 

Luc Duc

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
44
6
Zevenaar
Fabrieksgarantie loopt via je dealer - importeur - fabriek. Of het afgekeurde machines zijn of zij-import weet je nooit.
Voor mij is het dan helft van de nieuwprijs want ga maar met je machine in de auto naar de fabriek. Denk een uitdaging! En: BVA is echt geen dealer van Metabo.
 

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Bij dit soort "thuisbezorgd" veilingen is BVA zelf de verkoper, en geven ze je dus ook de wettelijke 14 dagen ontbindingstermijn. Die info staat bij "over deze veiling".

Dit betekent mijn insziens dan ook dat je bij BVA mag aankloppen voor je wettelijke garantie. BVA is van de bulk dus dat betekent waarschijnlijk gewoon dat je je geld terug krijgt als ie stuk gaat binnen een jaar.

Overigens is bij de "echte" veilingen BVA niet de verkoper en slechts tussenpersoon. De verkoper is dan vaak de uitvoerder van een faillissement of de overheid. Danr heb je dus echt helemaal nergens recht op.
 

Luc Duc

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
44
6
Zevenaar
BVA Auctions is niet de verkoper. Wij veilen en factureren als bemiddelaar in opdracht van een derde partij, de verkoper.

Dit is wat op de site van BVA staat.

En het staat er nog niet eens in licht grijze lettertjes corps 5
 

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
Voor 50 euro meer koop je in Duitsland dezelfde met garantie en als je toevallig 400v hebt kun je voor 50 euro minder er een kopen.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Je moet toch wel een hele serieuze korting krijgen als je via een veilingbedrijf dit soort dingen aanschaft. Je weet niet eens met wie je te maken hebt als verkoper.....
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Een update(tje). Gisteren betaald en vandaag belde een dame van gereedschapcentrum om een levertijd af te spreken (morgen).

De “serieuze” korting is ca. 400,- wat voor mij de moeite was in iedergeval.

Had de Metabo al langer in het vizier en na het recensieoverzicht van LN (dacht ik) een mooie beginnersbank.

Morgen hopelijk meer nieuws.

Groet!

HTBL.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
225
58
De goedkoopste twee in ieder geval niet.
Ik heb een paar keer wat besteld, volgens de site verzonden ze alleen intern Duitsland. Mail gestuurd en kreeg ik een prijsopgaaf Akkoord gegaan en toen werd t geleverd.

Maar ik heb deze niet gecheckt.
 
Laatst bewerkt:

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Er staat letterlijk: "Für andere Lieferländer senden Sie uns bitte Ihre Anfrage, wir machen Ihnen dann gerne ein individuelles Angebot"
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.