Mechanische ventilatie uitblaasdiameter verkleinen

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Hola,

Ik ben bezig met het aanleggen van mechanische ventilatie boven, want vochtig huis. Nu is de volledige installatie 125 mm en toen ik 'm wilde aansluiten op de dakdoorvoer, kwam ik erachter dat de dakdekker een 100 mm dakdoorvoer had geplaatst, terwijl ik anders verzocht had. Nu vind ik wel dat hij het recht moet breien, maar snap ook dat dat lang kan duren. Kan ik, zo kort mogelijk op de aansluiting, deze verkleinen naar 100 mm? Wat zou dat voor gevolgen hebben, als die er zijn? Verkleinen is vrij makkelijk te realiseren, met een verloophulpstuk en een stukje flexbuis. Ook belangrijk om mee te nemen, de lengte van de buis van de box naar de dakdoorvoer is nog geen 1,5m, ik zou dus de laatste 30-40 cm verkleinen. Box is een Itho Daalderop CVE-S Eco, met vochtsensor.

Graag jullie overdenkingen!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
De uitgang is berekend op de hoogste stand van je box. Dus voor gewoon ventileren zou ik me er niet druk om maken. In de hoogste stand zal je door de hogere weerstand wat flow verliezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.