Meber SR700 Lintzaag probleem

Quinten

Nieuw lid
26 dec 2021
8
0
Ommen
hallo allen,

ik ben sinds kort in het bezit van een oude maar super nette Meber SR700 lintzaag. de machine deed het perfect, maar ik hoorde van een bekende dat hier een motorrem op zou moeten zitten. afgelopen weekend ben ik hier dus naar gaan kijken. ik heb de onderste schakelaar richting de "F" gedraaid, toen ik dit deed bromde de machine. ik heb de schakelaar toen weer direct naar "0" gedraaid. vervolgens wilde ik de machine weer gebruiken, maar sindsdien vliegen er standaard 2 zekeringen in de meterkast uit. kunnen jullie mij vertellen waar de "F" voor staat, wat er is gebeurd en hoe dit op te lossen is?

Quinten
 

Bijlagen

  • IMG-7487.jpg
    IMG-7487.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 31
  • IMG-7471.jpg
    IMG-7471.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 31
  • IMG-7480.jpg
    IMG-7480.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 32

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik heb geen idee waar de f voor staat, maar je hebt ergens kortsluiting gemaakt en die kortsluiting is er nog steeds. Dus stroom er af en met je multimeter aan de gang.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
De f is van foute boel :eek: Nee ik weet het niet. Ik kan me niet voorstellen dat als je deze schakelaar van Nul naar F zet de boel kapot gaat. Het kan ook toeval zijn dat deze nu kapot gaat. Meten is weten maar dat gaf chevy66 al aan.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
vooreerst . . . welkom als nieuw lid

ik heb iets gelijkaardigs met mijn combi op 3x400 gehad
op een bepaald ogenblik bleef een schakelelement deels hangen
bij het opstarten kreeg de machine daardoor niet het volle vermogen
ze bleef een te grote opstartstroom vragen, waardoor de zekering afsloeg
de technieker is langs gekomen
gewoon door de sturing te openen was het probleem opgelost
geen enkel onderdeel is vervangen
in meer duidelijke termen kan ik het niet schrijven
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ik verwacht ook dat er in de schakelaar iets is blijven hangen op standje F. Even kloppen en lekker schoon blazen en ondertussen neurotisch schakelen. Dit alles met de stekker eruit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.