MDF verstek vullen en afronden met frees

foureyessinnamon

Nieuw lid
2 feb 2023
5
0
Belgie
Ik heb een badkamermeubel in MDF 15mm MR gemaakt (geschroefd op een skelet) en wil de randen van het blad nu afronden met een frees.
Ik heb de panelen in verstek gezaagd maar het meubel is niet 100% haaks. De versteknaden sluiten nu mooi aan maar ik vrees dat ik kleine spleten ga blootleggen wanneer ik de scherpe hoeken wegfrees.

Kan ik op plekken waar ik na het frezen vrije ruimte blootleg achteraf nog plamuren of iets injecteren (epoxy?) voor een tweede passage met de frees?
Hoe pakken jullie zoiets aan?

Alvast bedankt!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Kijk eens hier Tafelzaag voor inbouwkasten? #9
Ik heb een kast voor een wasmachine en droger gemaakt. De haakse buitenhoeken heb ik onder 45 gr afgefreesd je krijgt dan een fase die je net zo groot of klein kunt maken. Hier heb ik op enkele plekken zwarte plamuur gebruikt. Na het blank afwerken is er nauwelijks wat van te zien. Natuurlijk kan dit ook met een ronding.
 
  • Leuk
Waarderingen: foureyessinnamon

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik gebruik vaak de Wilsor epoxy plamuur, eventueel nabewerkt voor kleine restgaatjes met een goede lakplamuur.
Nadeel is dat je even wat geduld moet hebben, het hard niet al te snel uit. Dat komt de cerwerkbaarheid dan wel weer ten goede.
 
  • Leuk
Waarderingen: foureyessinnamon

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.