Goedendag allen!
op een zolderkamer wil ik een 'accent wall' design maken.
Lijkt mij gewoon leuk om eens te proberen als muur decoratie.
Hierbij een voorbeeld.
Mijn idee is een dunne multiplex of hardboard plaat op de muur te monteren met pluggen en schroeven. Vervolgens wordt het 'design' hier met wit gegronde MDF koplatten van 12x45mm op gekit. Als ik het dan toch niks vind of iets anders wil kan ik de latten makkelijk verwijderen zonder de muur te beschadigen. Als de latten verwijderd zijn kan ik de platen losschroeven, opvullen en is de muur weer wat die geweest is. Als de latten geplaatst zijn loop ik het geheel na met een acrylaatkit om het vervolgens te verven.
Montage volgorde:
- platen op de muur monteren
- koplatten op maat zagen en met een beetje kit op de platen plakken. Hierbij laserline gebruiken
- kiertjes afkitten met acrylaatkit
- waar nodig bijwerken/ schuren
- geheel verven.
Nu heb ik er een paar vragen over die ik wil voorleggen.
1. Zou het idee met de multiplex/ hardboard werken?
2. De lengte van de koplat is max. 2440mm. Als ik een langere lengte nodig heb, moet ik deze dan verstek zagen net als bij het plaatsen van een plint?
3. Indien ja, voorkomt dit dan ook mogelijke schuurvorming op de naat? Ik wil namelijk niet dat na een bepaalde periode van warmte of juist kou dat op de verbindingspunten een schuurtje ontstaat.
4. Nog andere tips om mee te geven?
Geen chique meubel design maar wel een leuk projectje lijkt mij!
Ben benieuwd naar jullie inzichten/ tips.
Groet, M
op een zolderkamer wil ik een 'accent wall' design maken.
Lijkt mij gewoon leuk om eens te proberen als muur decoratie.
Hierbij een voorbeeld.
Mijn idee is een dunne multiplex of hardboard plaat op de muur te monteren met pluggen en schroeven. Vervolgens wordt het 'design' hier met wit gegronde MDF koplatten van 12x45mm op gekit. Als ik het dan toch niks vind of iets anders wil kan ik de latten makkelijk verwijderen zonder de muur te beschadigen. Als de latten verwijderd zijn kan ik de platen losschroeven, opvullen en is de muur weer wat die geweest is. Als de latten geplaatst zijn loop ik het geheel na met een acrylaatkit om het vervolgens te verven.
Montage volgorde:
- platen op de muur monteren
- koplatten op maat zagen en met een beetje kit op de platen plakken. Hierbij laserline gebruiken
- kiertjes afkitten met acrylaatkit
- waar nodig bijwerken/ schuren
- geheel verven.
Nu heb ik er een paar vragen over die ik wil voorleggen.
1. Zou het idee met de multiplex/ hardboard werken?
2. De lengte van de koplat is max. 2440mm. Als ik een langere lengte nodig heb, moet ik deze dan verstek zagen net als bij het plaatsen van een plint?
3. Indien ja, voorkomt dit dan ook mogelijke schuurvorming op de naat? Ik wil namelijk niet dat na een bepaalde periode van warmte of juist kou dat op de verbindingspunten een schuurtje ontstaat.
4. Nog andere tips om mee te geven?
Geen chique meubel design maar wel een leuk projectje lijkt mij!
Ben benieuwd naar jullie inzichten/ tips.
Groet, M
Laatst bewerkt: