MDF kastjes schilderen

Kevlar

Nieuw lid
26 okt 2012
5
0
Beste forumleden,

Momenteel ben ik een keuken aan het maken met 18mm MDF (vochtbestendige, V313) van AF.nl. Voor de afwerking gebruik ik Sikkens Rubbel BL Rezisto Primer met daarover 2 lagen Sikkens Rubbel BL Rezisto Satin. Voor de zichtdelen werkt dit heel mooi en ben ook zeker tevreden over het resultaat. Waar ik echter benieuwd naar ben, wat is nodig op de niet-zichtbare delen van de kast? Bijvoorbeeld de zijkanten van de kasten, is hier 1 laag primer al voor voldoende qua bescherming en voorkomen van kromtrekken? Of moet je dan toch voor tenminste 2 lagen primer gaan, of zelfs dezelfde opbouw als de zichtbare delen van de kast (1x primer 2x lak)? Hopelijk kan iemand mij hier wat uitleg over geven. De kopse kanten van het MDF krijgen overigens overal tenminste 2 lagen primer, en de zichtbare delen dus ook 2 lagen lak, alleen de te verlijmen kopse kanten niet.

Kevin
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Als jouw keuze voor mdf v 313 was om het in een natte ruimte te plaatsen dan wel 2x gronden en 2 x lakken.
Heb je de v313 gekozen omdat dit een betere kwaliteit is en mooier en gemakkelijker afwerkt en het komt niet in een natte ruimte dan kan je volstaan met 2 lagen tegen het kromtrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevlar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.