MDF kasten aan plafond hangen

Tiom

Nieuw lid
11 dec 2024
3
0
Amsterdam
In een nisje in mijn hal wil ik een kast aan het plafond hangen. Het idee nu is drie separate kasten precies naast elkaar op te hangen (1 geheel krijg ik er nooit in ivm dikte van het kozijn dat voor een van de muren uit steekt). Zie foto voor het nisje (let niet op de troep, daarom wil ik kasten :) ).

De linkermuur op de foto is slechts een houten plaat van de meterkast, de andere twee muren zijn slappe muren (ik gok gasbeton of iets dergelijks), dus ik wil de kastjes aan het plafond ophangen. Idee dat ik nu heb is binnenin de kastjes - zowel voor als achter - twee balken of metalen strips plaatsen en het via deze balken of strips op te hangen aan het plafond met keilbouten. Heeft dit enige kans van slagen? Zijn er makkelijkere manieren? Alle ideeen zijn welkom!

Bijlagen

• 20250429_194305.jpg
    20250429_194305.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 29

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.164
440
MDF is veredeld karton. Ik weet niet of het goed gaat, wanneer je dat aan het plafond hangt. Een houten plaat is in principe een prima basis. Gasbeton kan ook wel wat hebben.

Je zou kunnen overwegen het allebei te doen. Of je zet tegen het gasbeton ook nog houten platen of MDF.

Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.850
3.470
Wat ga je in die kasten opslaan? Aambeelden? Gewoon aan de wand hangen. Dat gaat prima in gasbeton of waarschijnlijker gipsblokken. En de houten wand van je meterkast kan je er ook aan vast schroeven.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.347
510
De kasten moeten vrij van de grond blijven?
kastjes ophangen kan prima mijn keukenkasten van mdf hangen al jaren en mijn wederhelft is van mening dat die ramvol moeten

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.