Materialen voor een beginner

Flurry

Nieuw lid
6 nov 2021
1
0
Pijnacker
Hoi allemaal!

Mijn vriend wil al een tijd hout snijden, dus ik wilde materialen gaan bestellen voor hem. Alleen als ik kijk op de sites met veel messen zie ik slechte recensies over dat ze bot zijn. Ik heb wel gegoogled wat ik nodig heb maar op elke site staat weer iets anders, dus ik denk ik vraag het maar aan de kenners. Weten jullie wat voor materialen mooi zijn om mee te beginnen en om te kijken of het iets is en waar ik die kan bestellen?
Oh hij heeft trouwens interesse in het maken van keycaps, beeldjes van wolven bijvoorbeeld, een beetje van alles, dus eerst kijken wat hij leuk vindt.
Alvast heel erg bedankt!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.797
752
Enschede, Twente
Op de site van FineTools staan een paar erg leuke snijsetjes, waaronder Japanse. Hier verkopen ze enkel goed spul, dus…

Plus al die varianten in de side-bar van de sectie Carving. Narex is trouwens in NL ook te koop, o.a. bij Baptist.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
574
284
Ik ben zelf begonnen met een Morakniv mes, gekocht bij de beeldhouwwinkel : Houtsnijmes van FROST in

Slijptools (wetsteen) is ook erg handig. Om te snijden kan je Linde gebruiken, maar eiken heeft ook z'n eigen charme (harder maar daardoor ook meer controle). Je kunt ook een tegoedbon voor beeldhouwwinkel, baptist, Dieter Schmidt of iets dergelijks kunnen geven. Daarmee kan je vriend zelf iets uitzoeken, dat is vaak wat veiliger, het een en ander is namelijk wel smaakgevoelig....
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Heb je ook wat foto's van wat hij er mee wil gaan snijden? Hoe groot? Hoeveel detail?
Ik ben zelf ooit begonnen met een 6mm beitel, een simpel mesje en een slijpsteen. Daar kun je heel ver mee komen en vervolgens, op basis van waar je echt behoefte aan hebt, er steeds wat bij kopen.
Goed gereedschap is in ieder geval belangrijk. Geen goedkope rotzooi. En goed gereedschap is best duur, dus bouw het rustig op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.