Mappa Tools een nieuw bedrijfje

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Zit hier niet een samenwerking met @Wilco Flier in?
Wilco moet van Wilco Flier zelf een sterk merk maken, eigen signatuur zijn eigen ideeën etc. Daar help ik hem graag bij , maar dat weet hij ook wel.

Een idee is om een aantal van die kleine gereedschapsmakers in een soort collectief onder te brengen en ze gezamenlijk promoten. Eenvoudig is dat niet, wat dan krijg je toch meerdere makers van hetzelfde soort gereedschap bij elkaar.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dat lijkt mij wel wat!
Maar het word dan wel echt werk en geen ontspanning.
Ik maak liever niet in opdracht maar werk het liefst in alle vrijheid zonder tijdsdruk.

Jammer Jaap dat Mappatools op z’n gat ligt. Dus de geproduceerde gereedschappen worden echte collector’s items.

Groetnis,

Roeland
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Het klopt dat hij moet proberen om een sterk merk neer te zetten, zeker mee ens, ook is het promoten een zeer lastig en moeilijk iets.
Maar een goed evenwichtige samenwerking kan zeer goed werken en uitpakken.
Je moet natuurlijk niet met een hele groep gaan samenwerken en het moet bij elkaar passen/aansluiten.
Ik denk dat beitels en de kloppers goed hand in hand samen kunnen samenwerken.
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Een mooi voorbeeld zijn de handgrepen van mooie handgemaakte messen. Bij zo'n mes wil je graag een goede grip hebben. Bij gestabiliseerd hout moet dat uit de vorm van het handvat komen, want hoogglas afgewerkt is het best glad. Dat soort messen ben je echter voorzichtig mee en stop je toch al niet in de vaatwasser b.v. Dan is het enige voordeel van het gebruik van gestabiliseerd hout dat je het hout kunt kleuren en dat het mooi tekent. Maar voor de grip en de natuurlijke uitstraling is gewoon hout een betere optie. Om die reden halen sommige houtbewerkers ook de laklaag af van hun beitel handvatten etc.
Maar als het om ‘buitensportmessen’ gaat zijn gestabiliseerde handvatten weer verre te prefereren… in mijn optiek is stabiliseren van hout vooral zinvol voor voorwerpen die per definitie onder natte omstandigheden gebruikt worden. Vismessen dus bijvoorbeeld
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.