MAKITA dpj180zj lamellenfrees: welke lamello's

MarijnG

Actieve deelnemer
4 apr 2020
51
8
Hallo allemaal, ik heb een MAKITA dpj180zj besteld.
De makita lamello's zijn een pak duurder dan die van bv. Lamello zelf.
Iemand een idee, of deze allemaal uitwisselbaar zijn? Welke hebben jullie zelf? Is er een kwaliteitsverschil?

Vriendelijke groet,
Marijn

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
547
57
Groningen
Fijn apparaat! Heb 'm zelf ook :)

Ik merk zelf weinig tot geen verschil tussen de verschillende lamello's die ik heb geprobeerd. Het voornaamste dat ik heb gemerkt dat het uitmaakt hoe droog ze zijn voor de passing.. Ik heb een periode gehad dat ik ze altijd even in de magnetron deed, of ff bijschuren.

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
237
73
ik heb er ooit besteld van Silverline, maar die waren slecht. Ze bleken van triplex, splinterig en pasten niet goed. Lamello is zeker goed.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.157
3.626
Ik heb toevallig van de week weer een doos van 1000 stuks van lamello laten opsturen. Ik vindt de pasvorm mooi constant.

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.432
317
omgeving Rotterdam
Hoewel ik hem niet vaak gebruik, ben ik als ik hem gebruik weer blij dat ik hem heb gekocht.
Ik heb ook de originele lamello's gekocht. 500 van elk van de drie formaten was voldoende.Daarvoor een setje noname's besteld: niet eens de moeite genomen om ze terug te sturen en gelijk de GFT container in. Wat een bagger.
Gebruik in de praktijk toch meestal de grote exemplaren omdat 18mm plaat makkelijk werkt als je niet op gewicht hoeft te letten:)

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.