Makita 2708 zaagtafel freesbevestiging

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.935
3.512
Ik heb momenteel in mijn werkplaats een makita 2708 zaagtafeltje staan. In het blad is een uitsparing voor de bevestiging van een bovenfrees voorzien. Ik heb er ook een makita 3620 bij gekregen. Die zou onder de tafel gemonteerd moeten kunnen worden. Maar ik zie dat niet zo maar passen. Ik kan nergens een handleiding van de zaag vinden, waarin het monteren van een freesmachine wordt besproken. Ook kan ik in de documentatie van de freesmachine hier niets over vinden. Misschien hoort er een ander model makita onder, maar welke? Ik heb er nog een berg reut bij gekregen, maar ik heb geen idee of dat bij deze machine hoort. Weet iemand toevallig meer van deze combinatie? Of kan er iemand extra documentatie hiervan vinden?

Laatst bewerkt:

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
461
125
Zuidoost Brabant
HIer heb je de handleiding en wat meer info maar er staat volgens mij niks in over het type bovenfrees dat zou moeten passen
Volgens het draadje dat @Joseph hierboven heeft gepost zou het de Makita 3600B zijn

Ik heb er verder geen verstand van, heb even voor je op Google gekeken

Bijlagen

• Makita 2708 instruction manual.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 5
  • Makita 2708 parts breakdown.pdf
    504,1 KB · Weergaven: 1
  • Makita 2708 technical information.pdf
    139 KB · Weergaven: 1

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.935
3.512
Ik ga er van uit dat mijn zaagmachine is voorzien van de bevestigingspunten voor het probleemloos monteren van de juiste makita freesmachine. Ik kan alleen geen plaatjes of beschrijvingen vinden van hoe ze dat oorspronkelijk gedacht hadden. Niet bij de zaag manuals en niet bij de frees manuals. Er zitten diverse aangegoten bevestigingspunten onder het blad. Die zijn met een doel aan dat blad gegoten.

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
571
127
Hier een filmpje waarbij de man de frees onder het blad houd. Lijk je er gewoon onder te moeten schroeven.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.935
3.512
Goed gevonden filmpje. Dus dat kleine gaatje aan de linkerkant van het blad, zou voor de montage van een kantenfreesmachientje zijn? Mijn vraag gaat eigenlijk over het grote gat aan de rechter kant. Waar in het begin van het filmpje, de kabel om heen ligt.

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
571
127
Dit was ook de enige aanwijzing die ik kon vinden. Ik verwacht dat de andere kant hetzelfde werkt. Misschien kun je een aanwijzing vinden in de tekeningen van de zool van boven frezen bij kruis.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.935
3.512
Het bevreemd me vooral dat er geen originele makita documentatie over te vinden is. Van de meest obscure makita machines kan je documentatie vinden, maar hier over is tot nu toe niets boven gekomen. En er zijn erg veel van die zaagtafeltjes verkocht in de tijd.

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
571
127
Blijkbaar werd er weinig gebruikgemaakt van de optie om er een frees onder te hangen. Anders waren ze ook wel vaker als setje opgedoken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.