Makers challenge

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Hey,

Zijn er hier nog forumleden die mee doen met de makers challenge? Ik weet dat het voornamelijk bedoeld is voor de Amerikaanse markt maar lijkt me toch tof om eens mee te doen. Het thema voor deze editie is om iets rond te maken. Deadline is 28 november. De informatie over hoe je kan deelnemen vind ik persoonlijk nogal chaotisch, maar kijk best eens op hun instagram (@makerschallengecentral) of op Makers Challenge Central – Makers Challenge Central

Zelf heb ik volgend idee voor mijn deelname: een koffieboon salontafel (coffee table in het Engels). Met een blad in notenhout, in het midden een rivier van epoxy met echte koffiebonen in verwerkt. Onderstel ga ik maken uit Sipo Mahonie. Dit wordt ook mijn eerste project met Epoxy, dus ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen.

Hier alvast een kleine schets:

IMG_20211114_034615.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip en Fredje kroketje

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Leuk idee zeg! John Malecki (en vele anderen natuurlijk) op youtube heeft veel dingen in epoxy gegoten (en daarbij ontzettend veel fout gedaan en geleerd). Misschien goed om dat eens te checken voordat je de bonen in de epoxy gaat gieten (geen idee of die dingen er in drijven, lucht bevatten wat kleine belletjes geeft, kleur afgeven aan de epoxy enz. enz. enz.). Maar mogelijk heb je dat allemaal al uitgezocht en wens ik je enkel veel plezier.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Valsspeeltip: ik heb een ovalen koffietafel gemaakt met een epoxy rivier erin. Ipv 2 delen hout te gebruiken en die tegen elkaar te leggen, heb ik een rivier uitgefreesd uit een massief blad.
Dat heeft als voordelen dat je enkel aan de rand een "mal" moet maken, die zo eenvoudig kan zijn als wat plastic tape.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.