Maken van kasten met schuifdeuren

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Mijn volgende kasten wand zou een zijn met schuifdeuren
nu gewoon eens ter info

hoe dik nemen jullie de schuif deuren en hoeveel plaats voor zien jullie voor het plaatsen van de geleiders van de wanden


grtz
 
Laatst bewerkt:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
iemand die mij wat info kan geven hier over
mijn kast mag max 440 mm diep zijn


grtz
 
P

Pel

Guest
rcdrifterke, maak je geen deurtjes in de garagewand kast?

Groet Pel.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Jawel een paar topics terug staat het er op dat ik ze geboord heb de scharnieren in de deuren maar de deuren komen er maar op als alle kasten er staan

grtz
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Schuiven betekend dat de druk op de grond rust. Ik zou geen MDF gebruiken, of je moet het ondersteunen met regels. Wat zijn de maten van de deuren?
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Er zijn verschillende schuifdeursystemen. In ons huis (ze zaten er al in) bestaan de deuren uit een aluminium frame. De deuren lopen op wieltjes in een rail op de vloer, de bovenkanten van de deuren zitten in een dubbel U-profiel. De geleiding in dat profiel is een vilt-achtige strip aan beide zijden van het deurprofiel. In het deurprofiel kan je platen (of glas, of spiegels) naar keuze monteren. In ons vorige huis hadden we dit systeem ook, dat heeft meer dan 20 jaar prima gefunctioneerd.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Er zijn verschillende schuifdeursystemen. In ons huis (ze zaten er al in) bestaan de deuren uit een aluminium frame. De deuren lopen op wieltjes in een rail op de vloer, de bovenkanten van de deuren zitten in een dubbel U-profiel. De geleiding in dat profiel is een vilt-achtige strip aan beide zijden van het deurprofiel. In het deurprofiel kan je platen (of glas, of spiegels) naar keuze monteren. In ons vorige huis hadden we dit systeem ook, dat heeft meer dan 20 jaar prima gefunctioneerd.

heb je daar een voorbeeld van

grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Schuiven betekend dat de druk op de grond rust. Ik zou geen MDF gebruiken, of je moet het ondersteunen met regels. Wat zijn de maten van de deuren?

de deur breedte weet ik nog niet ben nog even aan het uitkeken hoe ik het ga doen
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Gewoon voor een hangend railsysteem kiezen. Dan heb je alleen een geleidertje op de vloer staan en zal de deur iig niet door de zwaartekracht kromtrekken.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik heb thuis twee van die systemen.

Een zelfgemaakte kast door men grootvader, met rails en wieltjes op de grond. Waarschijnlijk alles gekocht bij de Brico/Gamma:
IMG_20151225_102759.jpgIMG_20151225_102818.jpgIMG_20151225_102840.jpg

Een Ikea kast die ik eens vor geen geld kon overnemen, met rail en wieltjes bovenaan:
IMG_20151225_102927.jpgIMG_20151225_102942.jpgIMG_20151225_102949.jpgIMG_20151225_103001.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb ook zo'n kastenwand gemaakt met panelen die je ophangt met rail en wieltjes en onder een geleider.
Ik vind het niet geweldig dat van Gamma, het voldoet maar dat is het dan ook.
Beslag van Ikea is vaak wel goed dus wellicht dat de systemen die ze daar verkopen net even beter zijn?
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Waar kan ik de maten vinden van de profilen voor de schuifdeur zo dat ik de kasten kan uittekenen
is voor twee deuren achter elkaar

grtz
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Loop eens een bouwmarkt in om de verschillende systemen te bekijken. Vaak hebben bouwmarkten een vak ingericht met voorbeelden van de schuifdeursystemen die ze leveren. Dan kan je de verschillende systemen 'hands-on' vergelijken en meteen de maten opnemen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Waar kan ik de maten vinden van de profilen voor de schuifdeur zo dat ik de kasten kan uittekenen
is voor twee deuren achter elkaar

grtz

@rcdrifterke; ik heb 3 deuren die voor elkaar langs schuiven.
Per deur koop je een profiel met wielen en geleidingssysteem normaal gesproken.
Die profielen schroef je achter elkaar aan het plafond of een balk en je hangt de deuren metwielen erin.
Zoals houtenklaas het al zegt; kijk even bij verschillende winkels en vergelijk wat zodat je een goede keuze maakt.
Dan zie je meteen hoe zoiets in elkaar steekt en kan je makkelijker thuis bekijken hoe je een en ander gaat bevestigen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hoe breedt zin de profielen per deur bij u

De profielen bij mij zijn ongeveer 2,6 cm per stuk plus ietswat tussenruimte komt op ongeveer tussen de 5 1/2 en 6 cm in totaal voor 2 deuren.
Je krijgt ook nog een afdekstrip aan de voorkant anders kijk je tegen de wielen aan.
Bij mij voor 3 deuren ongeveer in totaal tussen de 8 en 81/2 cm.
Maar dit is gewoon een systeem van Gamma, het kan zijn dat een ander merk weer een iets andere maat kent, voor gewone paneeldeuren zal het onderling niet zo heel veel verschillen denk ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.