Mahonie plaat

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Van mijn pa, die van alles bewaart, kreeg ik een paar flinke platen mahonie van 33 mm dk.
Hij heeft er een paar tafels uit gemaakt en de rest is nu voor mij :)
Een deel heb ik bekantrecht en verzaagd tot 30 cm brede plaat.
1 plaat bewaar ik nog een tijdje (zie foto ), misschien dat er iemand is die er een tafel van wil hebben. Deze plaat is 240 x 80cm .Misschien met een paar mooie esdoorn poten eronder met verbindingen in het zicht, door het blad heen.
Het is dus niet zo vreemd, dat ik met het houtvirus ben besmet.
Een vader, die als 15 jarige jongen kozijnen stond te maken en in 5 jaar een draaiorgel heeft gebouwd http://www.draaiorgelverhuur.net brengt zo zijn voorliefde voor hout wel over.

Groeten, Kor

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Kor, besmet zijn met het houtvirus ken ik maar al te goed. Beter dan besmet zijn met het griepvirus, daar maakt de media een hype van.
Maar wat ben jij gelukkig met deze prachtige mahonie platen, goed dat je zo'n vader hebt.
Om jaloers van te worden.
Ad
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
De mooiste plaat, althans dat vind ik, heb ik op mijn buro geschroefd.
Blijf ik tijdens mijn werk in de filterbusiness toch contact houden met hout!
Mijn collega's vinden het toch wel mooi, puur natuur in plaats van spaanplaat ;)

Hier een paar plaatjes:



Groeten,
Kor

Attached files
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Over welke soort mahonie gaat het precies? Als ik op de site van AF kijk, zie ik verschillende soorten. Mijn vader had (en er zijn nog enkele stukjes) mahonie waar hij erg zuinig op was. Het waren stukjes die afkomstig zijn van oude meubels en die hij gebruikte om kleine dingen van te draaien. Het is een harde, donkerrode houtsoort zonder tekening.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tsjonge Kor daar zitten een paar mooie schalen in :cool: :cool: De keuze wordt vast lastig, want je kunt de plaat maar een keer gebruiken/kleiner maken.
Tot volgende week 12/2
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mooie plaat Kor. Zoals Jan al vermelde....we helpen je graag dit hout opmaken hoor :D

Een kennis van mij heeft ook een dergelijke plaat. 100x5 en ruim 3 meter lang. De plaat ligt er nu een jaar en vertoont geen scheuren of iets dergelijk. als ik ooit een hele grote kamer krijg dan is dat een mooi blad....of ga ik dan toch voor een plaat bubinga...lastige keuze's
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Het is swietenia voor zover ik weet. Wegens de voorkomende kruisdraad moet dit volgens mij kloppen.
De partij is al jaren oud. Een neef van mij heeft het ooit gekocht met het idee om er vensterbanken van te maken. Maar zijn vrouw vond geplastificeerde Cando achtige mooier :( .
Mijn pa heeft ze overgenomen en er een eettafel en salontafeltje van gemaakt. De rest was voor mij :D .

Groeten,

Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.