Magneetboor

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
Niet geheel hout gerelateerd, maar toch....

Ik heb van een kennis een magneetboor gekregen. Da's zo'n boormachine die je kunt vastzetten met 'n electromagneet en vervolgens super dikke gaten in ijzer boren (tot 16 mm).
Nu heb ik echter 1 probleem: Het ding komt uit de VS en is dus rated voor 110 volt. *facepalm*.

Zijn er goeie, handige, methodes om dit monster (1400 watt opgenomen vermogen) in Nederland aan de gang te krijgen?
Ik zat te denken aan 'n straalkacheltje van 1400 watt in serie te zetten, maar dat lijkt me complete overkill. Ik weet dat je ook van die phase converters hebt, eigenlijk 'n 3 fasen electromotor waar je 1 fase van 'aftapt', maar ook dat lijkt me best nog wel 'n gedoe.

Please, hivemind. Enlighten me! :cool:
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Een frequentieregelaar is een optie. Die geeft gemiddeld een variabele instelbare uitgangsspannig. Maar dat zijn dure dingen als ze niet direct uit China komen. Gebruikt moet er wel voordeling aan te komen zijn.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Een frequentie regelaar zou kunnen. Moet je rekenen op een 100 Euro uit China.
Wat je eigenlijk moet hebben is een verhuistrafo, maar die gaan door dat hoge vermogen flink in de papieren lopen.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Zoek dan naar een 400-230 trafo, die zijn waarschijnlijk goedkoper en beter verkrijgbaar. 1500W is wat aan de krappe kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aheijdendael

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.