mafell erica 85 voor weinig

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
907
204
Geen feedback, dus waarschijnlijk wel. Allemaal relatief dure artikelen voor weinig.

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
163
40
66
Groningen, stad
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook zo. Dit soort dingen ga ik zelf ophalen, kan ik het controleren.
Als je dat aangeeft en het hoeft opeens niet meer, weet je genoeg

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
370
154
Begrijp ik de advertentie goed.
Als je de extra uitvoering met extra accessoires + freestafel bestelt, dan is dat goedkoper dan de standaard uitvoering ;-)

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.511
3.551
Gaanderen
Begrijp ik de advertentie goed.
Als je de extra uitvoering met extra accessoires + freestafel bestelt, dan is dat goedkoper dan de standaard uitvoering ;-)
Ja dat was me ook niet duidelijk maar ik denk dat de goedkopere versie de uitbreiding is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de verkoper (oplichter) er helemaal geen verstand van heeft en maar wat doet. Als er maar mensen reageren. Als ik het niet vertrouw dan koop ik met mijn creditcard. Hier had ik meteen argwaan want een complete kost bijna het dubbele en ik kan redelijk inschatten wat de marge is dus die prijzen kunnen niet.

Theo N

Nieuw lid
23 nov 2012
20
6
Ik heb het een beetje zitten uitpluizen. Het lijkt erop dat fraudeurs momenteel vaak spullen verkopen tegen gereduceerde prijzen die voor een koopjesjager toch nog enigszins aannemelijk zijn.

Op het moment dat je een dergelijk product koopt, wordt de betaling vaak geweigerd of teruggestort hetgeen verwarrend is. De koper zit nu al in de fuik en probeert uit te zoeken waarom er toch van alles misgaat. Hij/zij neemt uiteindelijk via een link op de website contact op met de verkoper (daarmee geef je de fraudeur jouw email adres). Die meldt vervolgens dat alles wel in orde is waarna de factuur alsnog binnenkomt. Na ontvangst is deze factuur uiteraard identiek aan de verkopende website factuur.

De koper is daarna enigszins gerustgesteld en betaalt alsnog de bankrekening op de factuur. En krijgt vervolgens niets. Bij navraag komt de verkoop website (bijv. Amazon) met een ontkenning over aansprakelijkheid (je hebt het geld tenslotte zelf rechtstreeks overgeboekt) en mogelijk een paar Euro compensatie... Vast geleerd van de Ing ;-)

Conclusie, de fraudeurs worden steeds slimmer, spelen handig in op het menselijk gedrag bij aanbiedingen. Dat is de kunst van het verleiden. De webshop ontkent natuurlijk alle aansprakelijkheid.

Dus mijn take away is dat we allemaal helaas voorzichter moeten worden in het vertrouwen van online informatie.

Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.083
905
Oss
Wel, soms is e.e.a. Toch niet te begrijpen, bij toolnation kost de cirkelgeleider set voor de festool 420, minder dan de losse cirkelgeleider. :cool:

Laatst bewerkt:

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.182
218
Breda en omstreken
Conclusie, de fraudeurs worden steeds slimmer, spelen handig in op het menselijk gedrag bij aanbiedingen. Dat is de kunst van het verleiden. De webshop ontkent natuurlijk alle aansprakelijkheid.
Het zijn eerder de kopers die steeds dommer lijken te worden. Iemand die nu nog steeds niet snapt dat je bij geen enkele webshop vooruit betaald met een betaling die je niet kan storneren moet vooral bij zichzelf te rade gaan.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.511
3.551
Gaanderen
Het zijn eerder de kopers die steeds dommer lijken te worden. Iemand die nu nog steeds niet snapt dat je bij geen enkele webshop vooruit betaald met een betaling die je niet kan storneren moet vooral bij zichzelf te rade gaan.
Een bedrag dat je zelf overmaakt kan je niet storneren. Incasso's wel. Creditcard afboeking zijn wel (zei het lastig en onder voorwaarden) terug te krijgen. Ik betaal bijna altijd vooruit maar dat zijn dan wel bekende sites.

7 mrt 2015
1.152
367
P'beek
Mijn ervaring met gereedschap en Amazon is wisselend. 2x prima geleverd, 1x bleek het een “neppert” (te mooi om waar te zijn). Geld gelukkig teruggekregen via de Amazongarantie regeling.

Inmiddels zo mijn bedenkingen met Amazon en de vraag of goedkoop dan ook beter is.

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.182
218
Breda en omstreken
Ik zou verwachten dat het nu toch wel duidelijk is dat Amazon (net zoals Bol trouwens) niet alleen een eigen webshop heeft maar ook een marktplaats is voor andere aanbieders.....

Koop je iets van Amazon zelf dan is er geen enkele reden om aan de kwaliteit te twijfelen. Koop je iets van een andere aanbieder dan heb je nul garanties (behalve dat sommigen gedekt zijn door de betalingsgarantie van Amazon als je hun betaalkanaal gebruikt).

Kortom, generaliseren is hier niet zo zinvol. En ja, het is ergerlijk dat dit soort partijen er toch elke keer weer doorheen komen en je dus op moet blijven letten met welke verkoper je te maken hebt.....

Maar een beetje eigen schuld is er ook wel.... je weet soms dat het te goedkoop is om waar te zijn.

Theo N

Nieuw lid
23 nov 2012
20
6
Ik heb eergisteren een vraag gesteld aan Amazon dat het een hele erg interessante aanbieding was maar dat ik wat twijfels had vanwege de lage vraagprijs.

Wel verassend dat hij er vandaag niet meer opstaat...

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.