Mafell DDF40 duoDowler gebruikers/aanhangers?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Ik stel mijn vraag niet om een discussie op te starten tussen verbindingsystemen zoals de domino, deuvels, lamello's enz.
Ik vond gewoon interessante YT filmpjes waaruit blijkt dat deze machine toch ook wel erg handig lijkt te werken en deuvels zijn erg goedkoop.

Waar ik wel benieuwd naar ben, waarom heb jij specifiek voor dit systeem gekozen en waar zet jij het voor in?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hi!
Ik heb de DDF 40 die destijds relatief nieuw was. Voor mij was het voordeel de geringe prijs van de deuvels t.o.v. de domino’s en de mogelijkheid gelijk gatenrijen te maken (die had ik nog niet). Het apparaat is supersolide gebouwd, doordacht en de basis/fence werken bijzonder goed. Ook alle hulpstukken/aanslagen etc werken goed.
Eerder kocht ik ook de Mafell invalzaag waarmee ik bijzonder blij ben.

Nadeel is, soms, dat je bij hele smalle stukken 2x moet boren ipv 1x met de domino. Ook het intikken van 2 deuvels is “meer” werk dan intikken van 1 domino. Datgezegd moet je wel serieuze productie draaien om denk ik die verschillen mee te nemen.
Ander nadeel is dat je per diameter 2 boortjes nodig hebt ipv 1 freesje bij de domino.

Beide machine’s doen wat ze moeten doen en met beide doe je in mijn ogen geen miskoop.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Hi!
Ik heb de DDF 40 die destijds relatief nieuw was. Voor mij was het voordeel de geringe prijs van de deuvels t.o.v. de domino’s en de mogelijkheid gelijk gatenrijen te maken (die had ik nog niet). Het apparaat is supersolide gebouwd, doordacht en de basis/fence werken bijzonder goed. Ook alle hulpstukken/aanslagen etc werken goed.
Eerder kocht ik ook de Mafell invalzaag waarmee ik bijzonder blij ben.

Nadeel is, soms, dat je bij hele smalle stukken 2x moet boren ipv 1x met de domino. Ook het intikken van 2 deuvels is “meer” werk dan intikken van 1 domino. Datgezegd moet je wel serieuze productie draaien om denk ik die verschillen mee te nemen.
Ander nadeel is dat je per diameter 2 boortjes nodig hebt ipv 1 freesje bij de domino.

Beide machine’s doen wat ze moeten doen en met beide doe je in mijn ogen geen miskoop.

Succes!
Ik zie er inderdaad hele interessante filmpjes van. Het lijkt mij ook een pre (aanname) dat het handig is dat hij tot 12mm kan boren. Waar gebruik je hem hoofdzakelijk voor? Alleen plaatmateriaal?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik zie er inderdaad hele interessante filmpjes van. Het lijkt mij ook een pre (aanname) dat het handig is dat hij tot 12mm kan boren. Waar gebruik je hem hoofdzakelijk voor? Alleen plaatmateriaal?
Inderdaad met name mdf en berken multiplex. Enkele keer gebruikt voor een tuinbanken en daar de 12mm boortjes voor aangeschaft. Best wel stevig.

Datgezegd is 2x 10mm domino zo mogelijk nog steviger.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.