Machine-archeologie

jartoos

Actieve deelnemer
27 apr 2015
41
12
Zoals gemeld in een vorig topic, heb ik recent een volledige Kity setup op de kop kunnen tikken.
Ik ben hier al wat mee aan de slag gegaan en moet zeggen dat ik er tot nu toe heel tevreden van ben.
Natuurlijk is er wel nog wat (opknap)werk aan en zou ik ook enkele zaken willen toevoegen/verbeteren.
Daarvan is er 1 dat momenteel de motor alleen kan aan- en uitgezet worden met de schakelaar die zich op de motor bevindt.
Dit is niet altijd handig, je staat immers al snel meer dan een meter hier vandaan wanneer je effectief met een machine aan het werken bent.
Ook gebeurt het dat je de motor aanzet en dan nog om de tafel moet lopen om bij de juiste machine te komen.

Om dit "probleem" op te lossen heb ik een aantal "start-stop" schakelaars besteld om bij elke afzonderlijke machine te plaatsen.
Gisteren wilde ik toch al even kijken hoe de huidige schakelaar aangesloten is en tot mijn verbazing zit er een papiertje opgevouwen in het huis van de schakelaar.

16-04-2020 8-43-23.jpg

Blijkt dat dit het originele aansluitschema is van de Kity motor, prachtig toch ! :D
Papiertje is gewoon nog in nieuwstaat, dus dat zal er toch al gauw een 35-40 jaar ingezeten hebben.

16-04-2020 8-47-34.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.