LMO even voorstellen

LMO

Actieve deelnemer
22 sep 2022
64
55
Hainaut
Hey allemaal,

Ik ben LMO. Woon in een klein verborgen dorpje waar de tijd nog is blijven staan, net over de taalgrens.
We wonen tussen de bossen, in een woning die we grotendeels zelf gerenoveerd hebben. Maar er is nog werk aan.
Wel veel afwisseling tussen de werken hier. Wie werkt niet graag met de kettingzaag, miditractor, gecombineerd met de verbouwingswerken etc er is altijd wel een fun jobke te gaan.

Momenteel heb ik eindelijk de tijd gevonden om een cursus hout te starten. Tijdens mijn verbouwingen (2 x huizen gestript tot enkel de muren overbleven), heb ik regelmatig met hout gewerkt en dit was echt wel tof te doen. Valse plafonds bekleed met recup hout, valse wanden geplaatst, een deelmuur geisoleerd met "den" bekleed, vorig jaar nog een hutje gebouwd achteraan van 5x3, een voliere 6x4 uit afvalhout en met stalen sandwichpanelen als dak, ...

Ik ben intussen al enkele topics gestart. Waarin ik enkele machines volledig restaureer tot "nieuw" voor mijn werkplaats + enkele praktische vragen stel over plannen die ik heb.

Het lijkt me hier een heel goed forum. Ik lees al geruime tijd op de achtergrond mee en geniet van de vele topics. Er is hier veel activiteit en de mensen delen echt veel kennis en geven topraad zoals ik zelf reeds ondervonden heb.

Ik heb nog veel afwerking te gaan in hout + nog vele plannen, die ik zelf dan ook zoveel mogelijk zal proberen delen met jullie.

Verder ben ik iemand die vooral van de natuur en rust kan genieten, liefhebber van de oude ambachten.

Mijn dagelijks werk is researcher in de bedrijfswereld, een actieve job maar dan wel achter de laptop :)

mvg,
LMO
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Welkom op het forum. Een huis in de bossen, dat klinkt goed. En al helemaal als de tijd heeft stil gestaan.
 

LMO

Actieve deelnemer
22 sep 2022
64
55
Hainaut
Thanks allemaal

@ornament Klopt, hier passeert De Dender net naast ons huisje, maar deze is hier meer een grote beek. Putje zomer staat die zelfs 1 max 2 maand droog.

Er passeren hier veel mooie wandelroutes.

Rondom mooie uitzichten op de natuur en licht golvende landschappen bestaande uit weides, bossen en velden.

Soms zie je al eens herten lopen in het wild..

Ook veel plaatselijke geschiedenis en bezienswaardigheden in de buurt. Het heksenstadje Elleselle, les sauvages en de reuzen van ATH, le chateau de Beloeil ..
+van die oude rommelmarktjes, die km's lang zijn. Waar je echt nog vanalles te koop ziet.

Bij veel mensen in Vlaanderen, een onbekende streek. Ook voor ons was het zo. We ontdekken dagelijks bezienswaardigheden en nieuwigheden in de buurt.

We zijn hier ook zeer hartelijk ontvangen, ook al zijn we de taal nog niet volledig machtig. Iedereen is sociaal.

mvg,
LMO
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.445
538
Thanks allemaal


Ook veel plaatselijke geschiedenis en bezienswaardigheden in de buurt. Het heksenstadje Elleselle, les sauvages en de reuzen van ATH, le chateau de Beloeil ..



mvg,
LMO
In de buurt van ATH , langs een pittoresk kanaaltje ligt het Musée de la Vie Rurale in Huissignies. Met je interesse voor oude (hout-) ambachten, zal je dat wel kennen. Er zijn ook Vlamingen onder de medewerkers dus uitleg in het Nederlands is (op voorhand) wel af te spreken.

Op sommige evenementen dagen van de Archéosite et Musée d’Aubechies staan oude ambachten centraal.

groeten

Ornament
www.houtsnijden.eu

 
  • Leuk
Waarderingen: LMO

LMO

Actieve deelnemer
22 sep 2022
64
55
Hainaut
Dit zijn enkele foto's van projectjes thuis die ik onlangs heb afgewerkt. De plafonds zijn in beide kamers recup hout van palletten, vooral zachtere houtsoorten.

De kamer met de groene muur is de muur zelf bezet met Europese recup eik. Die heb ik eerst gevlakt en geschaafd. Het plan was om tand en groef te voorzien maar ik had het juiste materiaal niet beschikbaar.
Dus maar zo tegen de muur geschoten met RVS nagels tegen een frame. Mjn zoontje vond het ook leuker wat ruwer, dus iedereen tevreden.

De verf op de muur is zelfgemaakte kalei met natuurlijke ingrediënten als kleurstof. Deze is gemaakt op een oud recept die we verkregen hadden. Tijdens het proces werd melk verzuurd, en eieren toegevoegd. Met verschillende zand diktes en soorten vermengd. Het was moeilijk te voorspellen wat de kleur ging worden uiteindelijk.
Meestal wisten we wel dat het meer geel of groenig ging zijn. Maar ons rood is bv licht oranje geworden..
Door de eieren vormt alles meer een geheel en zitten de zandkorrels iets dieper in de structuur. Het is meer een dikke verf. Waardoor het nadien geen kleur of stof afgeeft als je er tegen loopt.

mvg,
LMO
 

Bijlagen

  • 1668965865405.jpg
    1668965865405.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 22
  • 1668965865345.jpg
    1668965865345.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 22
  • 1668965865357.jpg
    1668965865357.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 22
  • 1668965865375.jpg
    1668965865375.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 21
  • 1668965865384.jpg
    1668965865384.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 20
  • 1668965865396.jpg
    1668965865396.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 23
  • 1668965865418.jpg
    1668965865418.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 22
  • 1668965865446.jpg
    1668965865446.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: mink en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.