Lintzagenopmaat als alternatief voor Tuffsaws

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
142
126
Bunde
Om deze data bank een beetje uit te breiden, aangezien ik hier best veel handige info uit heb kunnen halen. Wil ik graag ook mijn steentje bijdragen.

Zondag avond 4 lintjes besteld bij lintzagenopmaat en nu op woensdag ochtend al geleverd.

De lintjes zien er goed uit en voelen goed scherp! Meteen m'n handen op 4 plaatsen open geprikt met het ontvouwen. Hoe doen jullie dit? Normaal lijt dit op een 2 sec gooi tent.... maar die zijn niet zo gevaarlijk.

Even het eerste lintje gepast 27mm,1,3 tpi. en geprobeerd. Als een mes door gesmolten boter.

De andere lintjes zijn
16mm, 3tpi
10mm, 6tpi
6mm, 10tpi.

Denk hiermee een prima allround basis set te hebben.
Nu nog tijd vinden om alles juist goed uit te proberen.
20220119_130815.jpg

• Leuk
Waarderingen: Athanor en EdP

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
504
251
ik vouw en ontvouw ze ook op die manier, net als een zonneschermpje voor de auto. Oppassen voor de handjes inderdaad.

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
579
261
Koekelare
Ik gebruik dezelfde handeling om ze in 3 op te rollen. Als je ze koopt zijn ze meestal in 4 lussen opgerold wat een stuk compacter is, maar daar ben ik zelf nog niet in geslaagd

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
8.002
1.231
Gaanderen
Ik draai ze gewoon met mijn handen in en uit elkaar. Bij 20 mm lukt dit me niet meer en dan inderdaad de methode met de voet.

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
142
126
Bunde
Handige tips allemaal, dank jullie wel daarvoor.
wat ik zie is een methode waarbij het lint in totaal 3x rond gaat. Dit lukt mij ook wel, en met de tips en filmpjes maken het wel wat makkelijker. vraag me alleen af hoe ze dat dan doen als het lint 5x rond gaat. Zo heb ik het lint van zowel Felder zelf als van Lintzagenopmaat gekregen.

mooi in het laatste filmpje om te zien hoe ze het lint "omdraaien" daar had ik nog niet eerder aan gedacht. maar zeker goed om te weten en te houden/toepassen voor een gelijkmatige slijtage.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.592
738
Leeuwarden
mooi in het laatste filmpje om te zien hoe ze het lint "omdraaien" daar had ik nog niet eerder aan gedacht. maar zeker goed om te weten en te houden/toepassen voor een gelijkmatige slijtage.
Dat klinkt wel mooi, maar volgens mij zaagt het dan voor geen meter omdat de tanden dan omhoog wijzen:rolleyes:

• Haha
Waarderingen: vandikte

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.