Lintzaag zaaglint vraag

twdi

Post veel
15 jul 2019
870
132
Sterksel
De bedoeling is dat ik deze week naar de nieuwe Laguna V10 lintzaagmachine ga kijken.

Geen idee wat de kwaliteit is van het meegeleverde zaaglint, maar ik weet dat mensen voor de Record Power machines ook andere zaaglinten kopen.
Zou dat voor deze ook het advies kunnen zijn en zo ja, met welk merk heb jij/ hebben jullie de beste ervaringen?

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.491
832
Noord-Veluwe / Skåne
Per definitie een nieuw/beter zaagblad kopen bij een nieuwe machine. Ik ken echt geen enkele leverancier die een premium blad bij de machine zal leveren.

Ik haal mijn zaagbladen bij ortatools.de. Die hebben goed spul.

Oh, voordat ik het vergeet: ik koop soms ook bij lintzagenopmaat.nl. Is ook niets mis mee.

egg72

Actieve deelnemer
23 aug 2019
59
11
Kruibeke
Per definitie een nieuw/beter zaagblad kopen bij een nieuwe machine. Ik ken echt geen enkele leverancier die een premium blad bij de machine zal leveren.

Ik haal mijn zaagbladen bij ortatools.de. Die hebben goed spul.

Oh, voordat ik het vergeet: ik koop soms ook bij lintzagenopmaat.nl. Is ook niets mis mee.
De zaagbladen van felder bij mijn hammer lintzaag vind ik nochtans wel goed, gaan erg lang mee en snijden nieuw als boter door dikke balken. Bestelde vroeger bij tuffsaws, vooral omdat deze iets goedkoper waren en meer keuze qua tandconfiguratie en staalsoort, maar door brexit levert die niet meer naar vasteland

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.491
832
Noord-Veluwe / Skåne
De zaagbladen voor de formaatzaag van Felder waren inderdaad gewoon goed, maar over het blad voor de lintzaag was ik niet erg enthousiast. Maar ik had hierboven inderdaad wel wat duidelijker mogen zijn dat ik het daar specifiek over lintzagen had.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
970
212
Stiens
Er is al e.e.a. over geschreven in dit forum (ik bedoel eigenlijk veel). Ik heb zelf geen lingzaag maar ik herinner mij dat @Athanor er over geschreven heeft maar nu ik zoek vind ik dat niet. (Dat is mijn makke. Ik kan geweldig zoeken maar vinden ho maar.)

Misschien vind jij het wel of misschien reageert athanor.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.491
832
Noord-Veluwe / Skåne
Als je specifiek Uddeholm-staal wilt hebben:

HEMA is inderdaad ook uitstekend (maar wel duur, meen ik me te herinneren van een hele tijd terug). Ik heb daar de zaagbladgeleiders voor mijn FB610 vandaan gehaald. Die zijn geweldig. Maar soms doen (deden?) ze wel moeilijk bij leveringen aan particulieren.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.