Lintzaag of cirkelzaag verrijdbaar maken.

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Kheb met veel plezier, soms met verbazing, maar vaak met respect, ettelijke filmpjes op YouTube bekeken hoe mensen verrijdbare onderstellen maakten voor hun machines. De met de voet bedienbare wieltjes die wat opliften vond ik interessant, maar die lijken alleen in Engeland (Brexit 😳) te bestellen te zijn. Mss waren anderen mij al voor, maar ik heb iets gevonden op de site van HBM machines.... Maar dan bij auto-onderdelen .... Nml. “HBM 320 Kilo Universeel Verrijdbaar en Verstelbaar Onderstel”.... Voor nog geen € 40,00 al je machines verrijdbaar en toch ook gefixeerd. Hoor graag wat jullie ervan vinden....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Goede tip, hier kan ik wat mee! Heb er direct twee besteld, één voor mijn lintzaag en een voor mijn kolomboor. Als je nog meer goede tips hebt 👍
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.763
981
Omgeving Eindhoven
Ik heb zelf een onderstel in elkaar gelast voor mijn machines, zie dit topic. Zowel voor de zaagtafel, later ook voor de vandiktebank. En ook de kolomboor staat op zo'n onderstel (maar dan met een kast ertussen).
Met zware zwenkwielen met rem. Zaagtafel is 250 kg en vandiktebank 300+ en zijn nog makkelijk verrijdbaar, zelfs over een kleine drempel (met een oprijplaatje dan wel). En met de rem erop staan ze zo stevig als een huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.