Lingerie

Henk H

Actieve deelnemer
22 nov 2020
82
61
Nootdorp
En dan hierbij het eindresultaat. En ik ben er blij mee!!! Het werken met grafiet heeft zeer goed uitgepakt. Ik had van tevoren nagedacht of ik met grafiet zou werken, met de pyrografie of met het brandmerken. Echter, het werken met brandmerken en het werken met pyrografie vind ik leuk voor kadootjes, maar het geeft geen 'warme' uitstraling. Grafiet heeft een heel mooi resultaat opgeleverd.

De lessen die ik geleerd heb in dit traject.
  1. De noest had ik meteen bestuderen. Aan de oppervlakte viel dit mee. Aan de onderkant was totaal geen noest te zien. Echter de noest zat in het midden van het hout. Bij het wegschuren van de bovenkant kwam de noest steeds meer aan het licht. Stoppen vond ik zonde.
  2. Ik had het tape dichter moeten aanduwen op het hout. Net als verf onder de afplakband doorkruipt, zo gaat het grafiet ook onder de tape door.
  3. 99% van het hout was zeer fijn geschuurd. Echter een paar stukjes waren wat grover, van dichtbij wordt dit meteen zichtbaar met grafiet. Grafiet nestelt zich in elke oneffenheid.
  4. Werk met een witte kwast om het linezaad olie in te smeren. Zodra het grafiet op de kwast komt, dan zie je dit zitten en kan je het weghalen. Dit zorgt ervoor dat je het grafiet niet per ongeluk smeert op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
  5. Bij de eerste opzet heb ik het model nagetekend van een slip. Een slip die los op grond ligt is niet symmetrisch. Als de symmetry ontbreekt, dan is dit geen mooi gezicht. Bij het begin is het dus verstandig om meteen de symmetrie goed te krijgen.
  6. Het is verstandig om met dik hout (4 cm) te beginnen. Zodra de voorkant gereed is kan de achterkant dun geschuurd / gezaagd worden.

Verder ben ik heel benieuwd naar de reacties en de verbeteringen die jij als lezer hebt? Dus wees vrij om reacties en verbeteringen door te geven!! Ik stel dat erg op prijs, ik wil namelijk nog meer kledingstukken van hout maken.

Bijlagen

• lingerie foto 4.jpg
    lingerie foto 4.jpg
    552,3 KB · Weergaven: 94
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.