Licht project

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
726
408
‘s-Hertogenbosch
Toen begin van dit jaar bij ons op de draaiclub werd geopperd om een thema in te voeren waarin ieder zijn eigen interpretatie aan kon geven had ik nog geen idee.
Het thema was nl licht/ligt . De schrijfwijze mochten we zelf bepalen.
Na een paar weken kwam ik een filmpje tegen van een opengewerkt ster-schaaltje.
Dat bracht me op het idee….

Eerst maar eens een cilinder gedraaid uit een stuk laurier.IMG_7020.jpeg
Daarna de ster afgeschreven en op de lintzaag uitgezaagd
IMG_7025.jpeg
Toen alles uitgezaagd was de voormalige cilinder opnieuw ingespannen en met de spindelmaster de buitencontouren er aan gedraaid
IMG_7028.jpeg
IMG_7029.jpeg

IMG_7030.jpeg
Om foto’s te maken tijdens het draaien valt nog steeds niet mee.
Toen de buitenkant op orde was met de uitholbeitel de binnenkant bewerkt IMG_7033.jpegIMG_7038.jpeg

Bijlagen

• IMG_7032.jpeg
    IMG_7032.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_7023.jpeg
    IMG_7023.jpeg
    85,1 KB · Weergaven: 8

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
726
408
‘s-Hertogenbosch
IMG_7036.jpegIMG_7037.jpegIMG_7039.jpegNog een paar foto’s van het steeds dunner worden van de wand en uiteindelijk gestopt op een “wanddikte” van ongeveer 4 mm

Bij de grote inkooporganisatie uit China kwam ik een ledlamp op batterij tegen met afstandsbediening…. alleen was de witte buitenkant niet zo mooi bijpassend. Dus daar van teak een omhulsel omheen gedraaid.
Dit is het uiteindelijke resultaat wat ik vandaag bij m’n draaiclub gepresenteerd heb.
IMG_7228.jpegIk was niet de enige die iets met verlichting hadden gedaan en er zaten zeker ook mooiere projecten tussen…
Laat ik het zo zeggen het gaat niet om het winnen, eerder om het meedoen…. maar om complimenten te krijgen is leuk en om te zien hoe andere de complimenten verwerken die ze krijgen is zeker zo leuk.
Al met al was het weer een geslaagde aktie bij de Dommeldraaiers

Bijlagen

• IMG_7040.jpeg
    IMG_7040.jpeg
    110,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_7038.jpeg
    IMG_7038.jpeg
    97,5 KB · Weergaven: 8

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
51
24
Hillegom
Mooi werk, maar het is mij niet duidelijk hoe je het hebt gedaan.
Je had het eerst over een cilinder van laurier, later over teak. dan heb je een ster gezaagd, maar er is een foto van de gladde bol. Dus wat was exact de volgorde?

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
726
408
‘s-Hertogenbosch
Cilinder van laurier waar de ster is uitgezaagd…. Als je een foto maakt van een draaiende bank zijn de details niet meer zichtbaar en dan lijkt het een bol te zijn 🤩.
Als je nog een keer leest, kom je teak pas tegen in het stuk wat gaat over het voetje. Het gaat hier over de bekleding. Dit is eigenlijk een doosje /schaaltje op z’n kop met in de bodem een gat waar de bolvormige ledlamp doorheen komt.
Heb zelf nog een keer doorgelezen, maar kom tot de conclusie dat de volgorde klopt, het is chronologisch beschreven………

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.