Leuk forum.

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
272
152
Leiden
Goedemiddag allemaal,

Ik lees sinds kort mee en wil ook meer met mijn hobby gaan doen. Ik vind het erg leuk om hier inspiratie op te doen en te leren van jullie bouwwerken. Ik ben zelf totaal niet technisch geschoold maar probeer het mijzelf eigen te maken.
Wel heb ik altijd iets met houtbewerking gehad, ik vermoed omdat mijn opa in de houtbewerking zat en ik daar menig zaterdag mee in de schuur gestaan heb.

Ik woon in de buurt van Leiden en klus zo af en toe een beetje (ik heb ook een dochter van net 4 die aardig tijd kost ;) ). Ik werk op mijn zolderkamertje wat in de avond werken ook wat lastig maakt, desalniettemin vermaak ik mij er regelmatig mee. En wil ik er zeker meer mee gaan doen als ik een geschikte ruimte in de buurt vind.

Ik zal ook wat van mijn projectjes bijvoegen. De grotere zaken zijn niet op mijn zolderkamer gemaakt maar samen met een vriend in zijn garage ;)
 

Bijlagen

  • IMG-20200902-WA0010.jpg
    IMG-20200902-WA0010.jpg
    127,5 KB · Weergaven: 46
  • IMG-20200902-WA0011.jpg
    IMG-20200902-WA0011.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 47
  • IMG-20200902-WA0013.jpg
    IMG-20200902-WA0013.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 46
  • IMG-20200902-WA0014.jpg
    IMG-20200902-WA0014.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 41

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
272
152
Leiden
Ik heb eerst deze bende ervan gemaakt... IMG-20200902-WA0015(1).jpg
Alleen de WCD linksboven zat er, de leiding naar de vloer is omdat ik de kabel aan de andere kant van het huis binnen krijg. Die heb ik dus onder de vloer doorgetrokken samen met een UTP kabel. De rest is stroom, een paar extra achter de kast voor het geval de kleine op een gegeven moment een spelcomputer krijgt/ dolby/ enz... en 1 achter de tv voor de tv zelf en de chromecast. De brede sleuf heb ik een 5cm pijp in gezet om optische en hdmi kabels door te trekken. Kleiner kan wel maar is gekloot, beter een grotere aangezien je hem toch nooit ziet. Je hebt daar niet voldoende aan een standaard gleuvenfrees van de boels maar moet even een 230mm haakse slijper voor pakken met diamantblad.
Extra tip is om alles verder uit je kamer te halen en de deur naar de hal af te plakken. Enkel dichtdoen is niet genoeg, dat fijne stof kom je op zolder nog tegen.
Was een erg leuk project en ben erg blij met het resultaat, super clean :)
Ik kan nog bij de kabels door het tv-meubel open te klappen.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Welkom op het forum , ik woon ook in de buurt van Leiden .
Je kan onder het meubel het gat in de muur zien waar de kabels in gaan .
Veel plezier hier op het forum .

Groeten Willem .
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
272
152
Leiden
Welkom op het forum , ik woon ook in de buurt van Leiden .
Je kan onder het meubel het gat in de muur zien waar de kabels in gaan .
Veel plezier hier op het forum .

Groeten Willem .
Gezellig :) je bedoeld wanneer ik hem open geklapt heb?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Bij de eerste foto zie je rechts naast de rechter stopcontact een aantal snoeren de muur in gaan .
Dat was een reactie op BossyRangs , die vroeg hoe je het met de snoeren hebt gedaan .

Succes met je volgende project , Willem .
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik heb eerst deze bende ervan gemaakt...
Alleen de WCD linksboven zat er, de leiding naar de vloer is omdat ik de kabel aan de andere kant van het huis binnen krijg. Die heb ik dus onder de vloer doorgetrokken samen met een UTP kabel. De rest is stroom, een paar extra achter de kast voor het geval de kleine op een gegeven moment een spelcomputer krijgt/ dolby/ enz... en 1 achter de tv voor de tv zelf en de chromecast. De brede sleuf heb ik een 5cm pijp in gezet om optische en hdmi kabels door te trekken. Kleiner kan wel maar is gekloot, beter een grotere aangezien je hem toch nooit ziet. Je hebt daar niet voldoende aan een standaard gleuvenfrees van de boels maar moet even een 230mm haakse slijper voor pakken met diamantblad.
Extra tip is om alles verder uit je kamer te halen en de deur naar de hal af te plakken. Enkel dichtdoen is niet genoeg, dat fijne stof kom je op zolder nog tegen.
Was een erg leuk project en ben erg blij met het resultaat, super clean :)
Ik kan nog bij de kabels door het tv-meubel open te klappen.

Ai, ik vreesde er al voor dat dit een bende geeft. Maar het resultaat is het meer dan waard (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Trip

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.