Leslie stelt zich voor

leslie

Nieuw lid
5 nov 2025
1
1
Arnhem
Hallo ik ben Leslie.
Ik heb dit forum gevonden op mijn zoektocht naar informatie over tafelbladen. Tenminste dat was een van mijn zoektochten. Hier is een schat van informatie te vinden en dat inspireert.

Als kind zat ik op de "houtbewerk club" in het buurthuis. Dat was leuk, alleen mocht ik niet met powertools werken. Dat vond ik toen stom, maar nu 30 jaar later ben ik dankbaar dat ik heb leren werken met een booromslag, diverse handzagen, etc aan een hele goede werkbank.

Mijn huis is een klushuis (van ongeveer 1900) en ongeveer alles is nodig, vloer, dak, deur, kozijn, kast, tafel, etc. En ik probeer heel veel zelf te doen.
Nadat ik in de zomer een kantenfrees kocht voor een klusje, ben ik de historie van de (profiel)schaaf ingedoken. Dat heeft een hele nieuwe hobby rondom handgereedschap geopend. En heb ik een handvol handschaven gekocht..... en mijn nieuwste vondst is een profielschaaf met het profiel van deurlijsten in mijn huis. Daar zijn veel van verdwenen over de jaren heen, en ik wil die graag terugplaatsen.

Ik mijn professionele leven ben ik onderzoeker in een totaal ander veld. Dus zal ik mijzelf een beginnend hobby houtwerker noemen.

Groetjes

• Leuk
Waarderingen: Rizz

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.