Leren beitels slijpen

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ik heb een vraag over het leren beitels slijpen. Ik heb maar een paar beitels. Maar beschik wel over een slijpmachine.
Nu wil ik oefenen om je juiste hoek te voelen en materiaal scherp te krijgen. Nu dacht ik dit te doen met oefenijzer. Welke metaal kan ik daar het beste voor gebruiken. Of heeft iemand een ander idee om dit te oefenen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
En die begrijp ik niet. Als je op een ouwe beitel oefent kun je gewoon doorslijpen - tot ie op is. Desnoods maak je er een paar moeten in of slijp je de snede vlak, kun je weer oefenen om je beitel terug scherp te krijgen. Of je slijpt om en om verschillende hoeken…
 

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ja had ik ook aan gedacht. Heb ook aan familie gevraagd maar eenmaal geslepen oefen materiaal op.
En die begrijp ik niet. Als je op een ouwe beitel oefent kun je gewoon doorslijpen - tot ie op is. Desnoods maak je er een paar moeten in of slijp je de snede vlak, kun je weer oefenen om je beitel terug scherp te krijgen. Of je slijpt om en om verschillende hoeken…
Niet direct aan geacht Henk ga ik zo doen met een oude beitel, bedankt voor de oplossing
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.