Lepel kop zn kant breekt af - moeite met lepelmes

Arwin123

Nieuw lid
28 dec 2015
5
1
Beste allemaal,

Ik heb een beginner setje met messen, misschien dat het daar aan ligt. Maar als ik filmpjes kijk zie ik sommige lepelmessen die mooie stukken eraf snijden. Ik heb met mijn lepelmes nog vaak dat er stukken hout breken. En zo ook aan de voorkant, als de rand dan dun wordt, dan breekt het af. Tips? Heb wel net de Morakniv 164 besteld, ligt het echt alleen aan het mes of zijn er andere dingen?

Bijlagen

• IMG_3243.JPG
    IMG_3243.JPG
    64,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG_3246.JPG
    IMG_3246.JPG
    74,5 KB · Weergaven: 22

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.905
3.768
Gaanderen
Neem hout met een lange draad die in de lengte richting loopt. Bij jouw hout loopt de draad haaks op de steel.
Dat breekt. Je bent niet de enige die dat overkomt. Ondergetekende overkwam het met een mooi zaaghandvat.
Staat ergens op dit forum.

Arwin123

Nieuw lid
28 dec 2015
5
1
Neem hout met een lange draad die in de lengte richting loopt. Bij jouw hout loopt de draad haaks op de steel.
Dat breekt. Je bent niet de enige die dat overkomt. Ondergetekende overkwam het met een mooi zaaghandvat.
Staat ergens op dit forum.
Hi Wim,

deze 'scoop' die ik wilde maken, komt uit de lengte richting van een stammetje. Ik had toevallig vandaag nog opgezocht dat het moest. Je ziet dat ook aan de 'breek-richting' uit foto. Het is afgebroken in dezelfde richting als de steel

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.905
3.768
Gaanderen
Hi Wim,

deze 'scoop' die ik wilde maken, komt uit de lengte richting van een stammetje. Ik had toevallig vandaag nog opgezocht dat het moest. Je ziet dat ook aan de 'breek-richting' uit foto. Het is afgebroken in dezelfde richting als de steel
Ik heb de foto vergroot en nu zie ik het. Ik dacht eerst dat de steel doormidden was.

• Leuk
Waarderingen: Arwin123

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.905
3.768
Gaanderen
Nee, geen tips, de laatste keer dat ik hout gesneden heb was in de 5 de klas lagere school. Snijden is niet mijn ding, behalve een enkele keer in mijn hand.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.