Lekker veilig

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.863
3.471
Ik zou gebruik maken van een duwhoutje. Ik gebruik mijn freestafel zo met een hulptafel, zodat ik grote panelen van een bossing kan voorzien. Werkt beter dan het paneel staand over je zaagtafel bewegen. En zo'n zaagblad past niet in de beschermkap, dus die vervang je door een passende lat.

• Leuk
Waarderingen: rinus

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.334
353
Heelsum
Ik zou gebruik maken van een duwhoutje. Ik gebruik mijn freestafel zo met een hulptafel, zodat ik grote panelen van een bossing kan voorzien. Werkt beter dan het paneel staand over je zaagtafel bewegen. En zo'n zaagblad past niet in de beschermkap, dus die vervang je door een passende lat.
Daar zijn toch bossingfrezen voor?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.863
3.471
Een zaagblad heb ik al. Stuk goedkoper. En oude panelen hebben vaak een andere hoek, dan de standaard verkrijgbare bossingfrezen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.863
3.471
Plankje er onder. Ik maak een hulptafelblad van een stuk plaatmateriaal. De tafel van mijn freesmachine is niet erg lang, dus het werkt stabieler als ik de tafel verleng. En ja, er zijn ook freesmachines met een in een hoek verstelbare as. Maar die heb ik ook niet.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.164
440
Dat is de theorie ja. In de praktijk: scherm draaiende delen zoveel mogelijk af en ga niet klussen als je moe bent.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.