Laser graveren. Leek op zoek naar een machine

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Hallo allemaal,

Ik ben als leek op zoek naar een machine om te laser graveren.
Wat wil ik ermee gaan doen?

Voornamelijk graveren van logo’s op houten werkstukken.

Geen laser cutting van materialen in ieder geval.

Wat ik zoek is een hand held model wat ik vast kan houden ipv van een soort tafel met X, Y en Z as erop.
Dit omdat ik regelmatig grotere werkstukken heb welke niet tussen zo’n tafel past.

Wie weet wat er aan mijn wensen voldoet en waar is dat kan bestellen?
Liever in nl dan van ome Ali achtig sites.

Qua budget wil ik er niet de bank voor te hoeven overvallen maar mag best wat kosten.

Alvast bedankt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ja of dit de bank breekt is voor iedereen verschillend.
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Dat vindt ik net wat te gortig om alleen een logo etc te graveren.

Maar er zijn vast wel anders te vinden? Zijn er mensen met gebruikers ervaringen van wat goedkopere dan die uit je link?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Stel je vraag ook op cnczone.nl die hebben een deel voor lasers. Ik ben laatst ook bezig geweest met cnc en lasers. Daar hebben ze een hoop info.
 

0nn0

Nieuw lid
23 mei 2023
24
6
Hier soms daar
Wat ik kan meegeven is dat niet alle lassercuters standaard werken met software veel is open-source en het is vervelend en tijd rovend logo's om te zetten naar bv inkscape, soms zijn logo's te complex en stopt de laser er mee. Als u er eentje vindt zal er nog veel afgesteld moeten worden en de buizen zijn niet goedkoop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.