Lariks Multiplex

MVersteeg

Nieuw lid
26 sep 2020
13
6
Altena
Binnenkort staat mijn eerste grote "klus" opstapel en dat is met maken van een werkbank. Het is een combinatie van ideeën die ik voorbij heb zien komen. Het grootste gedeelte op basis van Dennis van Hooked On Wood, maar aangepast naar eisen die ik nog meer had zoals: voldoende opbergruimte, het benutten van de zijkanten en om zaken even snel weg te leggen van je werkblad. Een eerste concept tekening:

werkbank_concept.jpg
De rest volgt zodra ik ga beginnen want ben o.a. nog niet zeker of ik de onderste hanglades (heet dat wel zo? :) ) ga doen.

Nu ben ik alvast aan het kijken van welk hout ik het frame wil gaan maken en naast Radita Pine (is dit hetzelfde als chileens multiplex?) heb ik zitten kijken naar Beuken en Lariks. Op een website ben ik "Lariks Premium AB/B - WBP FSC MC" tegengekomen en volgens mij is dat dezelfde zoals deze hier staat "Lariks Premium Underlayment" alleen noemen ze het daar weer "Underlayment". Gezien de prijs vind ik deze interessant het bestaat uit iets meer lagen dan Radita Pine en is volgens mij goed afgewerkt.

De vraag die ik heb is of iemand ervaring heeft met dit type plaat/hout? En is het bruikbaar (voldoende stijfheid, verwerking, zagen, frezen, etc) voor het maken van een frame? Gezien die lockdown wordt het de komende weken ook niet echt mogelijk om het hout van dichtbij te bekijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.