Lade, compleet zonder front?

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik gebruik regelmatig deze.

Ik vind ze makkelijk in gebruik. Meerdere hoogtes en dieptes verkrijgbaar en goed na te stellen. En het voordeel is, dat je zelf de breedte kan bepalen. Bij die van Ikea zit je aan bepaalde breedtes vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9 en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik gebruik regelmatig deze.
Meerdere hoogtes en dieptes verkrijgbaar en goed na te stellen. En het voordeel is, dat je zelf de breedte kan bepalen. Bij die van Ikea zit je aan bepaalde breedtes vast.
je krijgt de zijwanden & voor- + achterkant maak je zelf / koop je elders ?
hoe zorg je er voor dat alle wanden harmonisch zijn ? maw zelfde struktuur, materiaal, tekstuur, enz ?
de geleiders zijn zacht sluitend ? merk ?

1669059777199.png 1669059804571.png
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.174
870
Ulvenhout
Wanneer je qua maten uitkomt met IKEA, is het prijstechnisch erg interessant. Ik zou dan ook de corpussen erbij nemen.
Ik heb hetzelfde gedaan voor een kledingkast en idd zelf de fronten gemaakt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
je krijgt de zijwanden & voor- + achterkant maak je zelf / koop je elders ?
hoe zorg je er voor dat alle wanden harmonisch zijn ? maw zelfde struktuur, materiaal, tekstuur,
De voorkant kan je bijpassend maken van wat je wil. De binnenkant heb ik enkel nog in het wit grbruikt. Ik gebruik dan spaanplaat of mdf met melamine toplaag. Beide glad, en goed af te nemen tegen vuil.

Foto is van een kastenwand/kapstok die ik heb gemaakt. Met e massief eiken voorfront.

20210816_210338.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Wanneer je qua maten uitkomt met IKEA, is het prijstechnisch erg interessant. Ik zou dan ook de corpussen erbij nemen.
Ik heb hetzelfde gedaan voor een kledingkast en idd zelf de fronten gemaakt.
Corpussen? Nog nooit van gehoord, weer iets te leren👍🏻
Nadeel van maximera is de schuine zijkant, een deel van de lade ruimte gaat verloren. En ook de zijkant is verder niet dicht gezet.
De prijs is er naar.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.174
870
Ulvenhout
Tja een schuine zijkant. Maar bereken eens hoeveel ruimte dat je kost. Het is toch voor kleding? Die 2cm dat het je per zijde kost kan je ook de kleding iets induwen. Bij keuken lades doen ze het ook zo.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Het worden de Ikea lades. Nu we weten dat er glazen zijpanelen in passen.
Het kast ontwerp pas ik qua breedte aan aan de maatvoering van de lades.
 

Henkies

Actieve deelnemer
10 sep 2021
66
48
Noordwijk
Je zou ook nog kunnen kijken naar de lades van de pax kasten. Prijstechnisch nog iets gunstiger (kwaliteit navenant) en ik ben persoonlijk groot fan van een 75cm brede corpus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.