Ben eindelijk eens begonnen aan een opbergsysteem om werkelijk ALLE kleine prullen in kwijt te kunnen.
Alles samen worden het zo'n 600 schuifjes.
Ze zijn allemaal even diep: 15cm
Er zijn 3 verschillende 'hoogtes', waarvan voor de binnenmaat nog 6mm (dikte bodem) af gaat.
Voor de frontjes werden overschotten gebruikt, zijkanten en achterkanten werden gemaakt in Red Alder (heb ik nog een hele zooi van liggen)
Bodems zijn in 6mm triplex.
De 'laagste' schuifjes zijn 4 cm , hiervan heb ik de breedtes van 8,10 en 15cm. Frontjes in eiken
De volgende zijn 5cm, in breedtes 10,15 en 20cm. Frontjes in Yellow Pine
Verder nog een kleiner aantal van 6cm, ook in breedtes 10,15 en 20cm. Frontjes in Padouk.
Hier enkele foto's van de laatjes:

Voor de greepjes was ik in eerste instantie van plan om gewoon deuvels te gebruiken, maar die zijn in de winkel blijkbaar moeilijker te krijgen.
Zat al lang met een ideetje te spelen en heb het dan maar es in daden omgezet.
Het resultaat is een heel eenvoudig greepje, waar onderaan een holling is om de vinger in te leggen.
Wanneer het schuifje nogal zwaar is vergemakkelijkt dit het uittrekken.
Nogmaals enkele foto's:

Excuses voor de onzuivere foto's, maar zo krijg je toch een idee van de vorm.
Groeten,
Steven
Alles samen worden het zo'n 600 schuifjes.
Ze zijn allemaal even diep: 15cm
Er zijn 3 verschillende 'hoogtes', waarvan voor de binnenmaat nog 6mm (dikte bodem) af gaat.
Voor de frontjes werden overschotten gebruikt, zijkanten en achterkanten werden gemaakt in Red Alder (heb ik nog een hele zooi van liggen)
Bodems zijn in 6mm triplex.
De 'laagste' schuifjes zijn 4 cm , hiervan heb ik de breedtes van 8,10 en 15cm. Frontjes in eiken
De volgende zijn 5cm, in breedtes 10,15 en 20cm. Frontjes in Yellow Pine
Verder nog een kleiner aantal van 6cm, ook in breedtes 10,15 en 20cm. Frontjes in Padouk.
Hier enkele foto's van de laatjes:

Voor de greepjes was ik in eerste instantie van plan om gewoon deuvels te gebruiken, maar die zijn in de winkel blijkbaar moeilijker te krijgen.
Zat al lang met een ideetje te spelen en heb het dan maar es in daden omgezet.
Het resultaat is een heel eenvoudig greepje, waar onderaan een holling is om de vinger in te leggen.
Wanneer het schuifje nogal zwaar is vergemakkelijkt dit het uittrekken.
Nogmaals enkele foto's:

Excuses voor de onzuivere foto's, maar zo krijg je toch een idee van de vorm.
Groeten,
Steven